اخبار
کد خبر : 6755 ۱۳۹۷/۰۸/۲۰   ۲۱:۱۲:۱۱

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی:
واگذاری بازسازی 6 هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده به آذربایجان غربی/ نیمی از مساکن احداثی آذربایجان غربی در کرمانشاه آماده است

 

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی گفت: استان ساخت بیش از هزار و 700 خانه را در مناطق زلزله زده کرمانشاه تمام کرده است.

 به گزارش نای قلم، محمود بدلی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این تعداد خانه بخشی از تعهد ساخت یک هزار 700واحد مسکونی در کرمانشاهبنیاد مسکن آذربایجان غربی است که ساخت 3 هزار و 500 خانه را در کرمانشاه عهده دار شده است.

وی افزود: بنیاد مسکن استان سه هزار خانه دیگر را نیز در این مناطق تعمیر و مقاوم خواهد کرد.

بدلی اضافه کرد: زلزله کرمانشاه به قدرت 7 و 3 دهم ریشتر سبب شد تا بسیاری از بخش‌های این استان شامل 10 شهرستان و هزار و 900 روستا آسیب ببینید.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی تصریح کرد: 60 هزار واحد تعمیری بودند و در حدود 36 الی 40 هزار واحد از نو ساخته شدند و 20 هزار واحد نیز تخریب شدند که 12 هزار واحد روستایی و هشت هزار واحد شهری بود.

به گفته بدلی در مرحله اول هزار و 520 واحد بازسازی شد و در مرحله دوم که به بیش از سه هزار واحد افزایش یافت 2 هزار 40 واحد به بانک معرفی شدند که کار تعمیر و بازسازی 2 هزار و 60 واحد به اتمام رسیده است و صاحبان بقیه واحدها بنا به دلایلی مانند فصلی بودن و علتی که برای خود داشتند به بانک مراجعه نکردند.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی ادامه داد: احداث سه هزار و 500 واحد مسکن از تعهدات ستاد معین این استان در مناطق زلزله زده کرمانشاه به شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد: یکهزار و 700 واحد از این تعداد در حال تحویل به متقاضیان است.

بدلی اضافه کرد: 101 واحد احداثی دیگر نیز آماده بهره برداری است و به زودی در اختیار اهالی این منطقه قرار می گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی گفت: پس از تشکیل ستاد بازسازی در شهرستان دالاهو 101 دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین از آذربایجان غربی به مناطق زلزله زده اعزام شد که تاکنون سه هزار و 357 واحد پی کنی شده و بقیه نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه 55 نیروی متخصص از آذربایجان غربی بر روند امور مناطق زلزله زده نظارت دارند، اضافه کرد: تاکنون سه هزار و 265 واحد بتن ریزی، سه هزار و 215 واحد آلماتوربندی است؛ سه هزار و 160 واحد در مرحله فوندانسیون، 2 هزار و 958 واحد در حال اسکلت بندی، 2 هزار و 628 واحد در مرحله دیوار چینی و 2 هزار و 77 واحد نیز حال سفیدکاری قرار دارد.

وی یادآوری کرد: بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان دالاهوی استان کرمانشاه شامل 143 روستا و سه شهر کرند غرب، گهواره و ریچاب به ستاد معین آذربایجان غربی سپرده شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به بارش های فصلی مرحله بازسازی مناطق آسیب دیده از ضرورت و اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و واحدهای آسیب دیده و تخریب شده باید در کوتاهترین زمان مرمت و بازسازی شود.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی اضافه کرد: طبق برنامه ریزی ها تا پایان امسال واحدهای روستایی که به ستاد معین این استان سپرده شده است، بازسازی، تعمیر و تحویل متقاضیان می شود و واحدهای شهری نیز در 6 ماهه نخست سال 1398 به پایان می رسد.

بدلی با بیان اینکه 730 میلیون ریال تسهیلات با نرخ سود پنج درصد و بازپرداخت 15 ساله برای واحدهای شهری پرداخت می شود، ادامه داد: تمام روستاییان نیز می توانند از تسهیلات قرض الحسنه 570 میلیون ریالی با نرخ سود چهار درصد و بازپرداخت 15 ساله بدون هیچ محدودیتی بهره مند شوند.

وی اضافه کرد: همچنین برای بازسازی هر واحد مسکونی هشت تن سیما در قالب 160 کیسه رایگان در اختیار متقاضیان گذاشته شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود گفت: با توجه به زلزله خیزی و سیل خیز بودن استان از مردم درخواست داریم برای مقاوم سازی مساکن روستایی خود با مجموعه همراه باشند.

بدلی گفت: از ۲۸۵ هزار واحد مسکن روستایی فقط ۱۰۳ هزار متقاضی جهت انعقاد قرارداد مراجعه کرده اند که از این تعداد ۸۳ هزار واحد قرارداد منعقد کرده و ۷۷ هزار واحد مقاوم سازی و ۷۵ هزار تحویل مردم شده است.

وی افزود: باید تا سال ۱۴۰۴ حداقل ۷۰ درصد واحد‌های روستایی استان مقاوم سازی شوند در حالی که در حال حاضر کمتر از ۳۰ درصد مقاوم سازی شده اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی علت مراجعه مردم برای مقاوم سازی را تورم، اعتقاد کم و نبود فرهنگ سازی عنوان کرد و از مردم خواست برای سلامت خود حتما برای مقاوم سازی مساکن خود در روستا‌ها اقدام کنند.

بدلی افزود: برای مقاوم سازی هر واحد روستایی ۲۵ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود پنج درصد پرداخت می‌شود.

انتهای پیام /


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا