Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 6747 ۱۳۹۷/۰۸/۱۹   ۲۱:۲۸:۲۵

رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی در مجلس:
کار احیای این دریاچه به کندی پیش می‌رود

 

رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی در مجلس، با ارزیابی مثبت از اختصاص ۳۰۰ میلیون مترمکعب فاضلاب تصفیه‌ شده برای احیای دریاچه ارومیه از سرعت پایین اجرای برنامه‌ها در این حوزه انتقاد کرد.

به گزارش نای قلم، همایون هاشمی در گفتگویی در مورد تاثیر اختصاص ۳۰۰ میلیون متر مکعب فاضلاب تصفیه شده برای تامین آب دریاچه ارومیه، اظهار داشت: مطالعاتی که در گذشته در این زمینه صورت گرفته است، نشان می‌دهد که عوارض خشکی دریاچه ارومیه فقط دامن این منطقه را نمی‌گیرد، بلکه مشکلات زیست محیطی ناشی از آن بخش عمده‌ای از استان‌های کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد، بنابراین باید به معضل خشکی دریاچه ارومیه به عنوان یک موضوع ملی توجه شود.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته ستاد احیای دریاچه ارومیه که معاون رئیس جمهور هم ریاست آن را برعهده دارد، اقدامات خوبی در راستای احیای این دریاچه انجام داده است، اما کار با سرعت بسیار پایینی جلو می‌رود که این محل نگرانی است.

وی اظهار کرد: ستاد احیای دریاچه ارومیه باید اقداماتی که تاکنون انجام داده است را به مردم گزارش دهد، چرا که ظواهر امر نشان می‌دهد کار به کندی انجام می‌شود‌ و اقدام جدی در جهت آبگیری دریاچه ارومیه صورت نگرفته است.

*مردم در انتظار تحقق وعده رئیس جمهور هستند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: هم‌اکنون مردم ارومیه امید زیادی به احیای این دریاچه دارند، به ویژه بعد از سفر رئیس جمهور به این منطقه و وعده‌ای که در جهت تحقق این مهم داشت، بنابراین با توجه به اعتمادی که به وی دارند در انتظار رفع مشکلات موجود در این بخش هستند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه سهم آبه‌ای از فاضلاب تصفیه‌شده برای احیای دریاچه ارومیه قرار داده شده، جای تقدیر است، اما لازم است که اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده برای احیای این دریاچه با سرعت بیشتری صورت بگیرد تا هر چه سریعتر به نتیجه مطلوب دست یابیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآورشد: استفاده از فاضلاب تصفیه‌شده از جمله مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه است و آبی که به این روش تامین می‌شود، قطعا می‌تواند در زمینه کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد و از مشکلاتی که در شرایط کنونی برای برداشت بی‌رویه از این دریاچه صورت گرفته، جلوگیری کند.

*تاخیر در احیای دریاچه ارومیه هزینه‌ای را برای حوزه سلامت ایجاد می‌کند

رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی، تاکیدکرد: بی‌تردید تاخیر در اجرای برنامه‌ها برای احیای دریاچه ارومیه موجب از دست رفتن زمان طلایی می‌شود، ضمن اینکه باید به این نکته هم توجه شود که محیط زیست یکی از حوزه‌هایی است که هر لحظه تاخیر برای رفع مشکلات آن، قطعا به سلامت مردم آسیب می‌رساند و هزینه‌ای را برای این بخش ایجاد می‌کند، بنابراین لازم است که مسئولان امر با سرعت و جدیت بیشتری در جهت احیای این دریاچه اقدام کنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا