Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 6730 ۱۳۹۷/۰۸/۱۴   ۲۱:۲۷:۴۷

رئيس پليس فتای آذربايجان‌غربی خبر داد
افزایش 23 درصدی جرایم فضای مجازی در استان

 

میزان جرائم فضای مجازی در استان در هفت ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 23 درصد افزایش دارد.

به گزارش نای قلم، سرهنگ نصرتی امروز در نشست خبری با اشاره به این که سهم استان از کل جرایم فضای مجازی در کشور به ۲ درصد می رسد، افزود: در هفت ماه گذشته ۸۵ درصد پرونده های جرایم فضای مجازی کشف و حق شاکیان ادا شده است.

او با بیان این که از مجموع جرائم فضای مجازی، 52 درصد به جرائم اقتصادی، 36 درصد اخلاقی، 10 درصد اجتماعی و 2 درصد به جرائم سیاسی مربوط می شود گفت: بیشترین تعداد پرونده جرایم فضای مجازی با 42 درصد به شهرستان ارومیه اختصاص دارد.

نصرتی افزود: بیشترین آسیب پذیری فضای مجازی در حوزه شبکه های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام است و مجرمان از اعتماد کاربران سوءاستفاده می کنند.

وی یادآور شد: ضریب نفوذ اینترنت در کشور ۵۱ درصد و در آذربایجان‌غربی ۴۱ درصد است.

 او فیشینگ را از روش های مجرمان فضای مجازی برای فریب کاربران و دریافت اطلاعات و رمزهای حساب بانکی نام برد و افزود: شایعترین شگرد در این روش استفاده از نرم افزارهای دوستیابی و یا تحریک احساسات کاربران برای کمک به امور خیریه است به این صورت که افراد را به درگاه جعلی هدایت و حساب بانکی آنها را خالی می کنند.

 رئیس پلیس فتا انتظامی استان با اشاره به کلاهبرداری های اینترنتی با روش تبلیغ ارائه وام های با سود پائین به شهروندان توصیه کرد: دادن شماره تماس، شماره حساب به معنای واقعی بودن عملیات نیست چرا که برخی از اشخاص شماره کارت های بانکی را اجاره می دهند و با استفاده از آنها اقدام به کلاهبرداری می کنند.

نصرتی در خصوص رده سنی مجرمان فضای مجازی گفت: پنج درصد مجرمان راافراد زیر 18 سال، 29 درصد افراد 19 تا 26 سال و 66 درصد را افراد بالای 26 سال تشکیل می دهد.

رئیس پلیس فتای انتظامی آذربایجان غربی انگیزه های ارتکاب جرم در فضای مجازی را کسب منافع مالی، انتقام گیری، موارد غیراخلاقی و مزاحمت و کنجکاوی اعلام کرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا