اخبار
کد خبر : 671 ۱۳۹۴/۰۷/۰۴   

سرانه درآمد مردم آذربایجان غربی نسبت به متوسط کشوری پایین است

* بیش از یک هزار نفر در دستگاه‌های اجرایی استان استخدام شده اند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی از پایین بودن سرانه درآمد مردم استان نسبت به متوسط کشوری خبر داد.

به گزارش نای قلم، ناصر حضرتی بعد از ظهر امروز در دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار کرد: استان آذربایجان غربی به لحاظ درآمد وضعیت مطلوبی ندارد و رتبه بیست و پنجم را به خود اختصاص داده است.

وی میزان درآمدهای استان را 777 میلیارد تومان اعلام کرد که رتبه 16 را به خود اختصاص داده است.

حضرتی در عین حال تصریح کرد: اعتبارات و درآمدهای‌ مربوط به نفت و گاز نیز حدود 669 میلیارد تومان است که رتبه دهم کشوری را دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همچنین به میزان اعتبارات عمرانی نیز اشاره کرد و توضیح داد: میزان اعتبارات مصوب بخش عمرانی 721 میلیارد تومان اعتبار بود که از این میزان حدود 183 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته و برخی منابع اعتباری استان تخصیص صفر است از این رو متاسفانه تخصیص اعتبارات براساس آنچه پیش‌بینی شده بود تحقق نیافته است.

وی همچنین میزان اعتبارات هزینه‌ای را 241 میلیارد تومان با رتبه 10 و میزان اعتبارات تملک استان را 457 میلیارد تومان با رتبه هفت اعلام و تصریح کرد: استان آذربایجان غربی در حقوق و مزایا با 132 میلیارد تومان رتبه 10 برخوردار است.

حضرتی به جمعیت استان نیز اشاره و اعلام کرد: جمعیت استان در شرایط حاضر سه میلیون و 80 هزار نفر است که رتبه هفت را در کشور به خود اختصاص داده به طوری که 4.1 درصد از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به تامین اعتبار نیروهای جدیدالاستخدام اشاره و اضافه کرد: برای حقوق و مزایای نیروهای جذب شده 17 میلیارد تومان و برای پرداخت سایر اعتبارات مربوط به جدیدالاستخدام ها سه میلیارد و 700 میلیون تومان داشتیم که از 17 میلیارد تومان، پنج میلیارد و 100 میلیون تومان اختصاص یافته و از سه میلیارد و 700 میلیون تومان حدود 841 میلیارد تومان به دستگاه های اجرایی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: بیش از یک هزار نفر در دستگاه‌های اجرایی استان استخدام شده که 562 نفر تمام مراحل نهایی شده و در دستگاه‌های اجرایی استان استقرار یافته است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا