Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 6699 ۱۳۹۷/۰۸/۰۸   ۱۸:۲۳:۲۷

یادداشت؛
فلسفه برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین

 

 فلسفه برگزاری راهپیمایی اربعین برای تقویت ولایت اهل بیت و فلسفه عاشورای ابا‌عبدا... الحسین(ع) است. برای هیچ یک از ائمه مراسم اربعین برگزار نمی‌شود و برگزاری اربعین امام حسین(ع) فلسفه دارد.

در واقعه عاشورا قتل عامی صورت گرفت و اهل بیت به اسارت برده شدند. پس از شهادت امام حسین(ع) اربعین سنت شد و معنا پیدا کرد. با سقوط رژیم صدام که 25 سال حاکمیت عراق در دست حزب بعث بود، مردم به راحتی توانستند به کربلا مشرف شوند.

اجتماع عظیم مردم در کربلا در تاریخ بشریت سابقه نداشته به آن شکل که در جایی اجتماع 25میلیون نفری شکل گیرد به‌ویژه در سال جاری طبق آخرین تخمین‌ها حدود 25 میلیون جمعیت از سراسر دنیا نه تنها ایران بلکه عراق، کشورهای اسلامی، شیعه‌نشینان، مسیحی‌ها و... عشق و علاقه به ابا‌عبدا... و مظلومیت آن حضرت باعث شد به زیارت ایشان بروند.

بسیاری از مردم حتی با پای پیاده مشرف به کربلا می‌شوند و این تشرفشان به آن جهت است که در روایات آمده هر قدمی به زیارت حضرت ابا‌عبدا...(ع) برداشته شود ثواب چندین حج عمره و حج مستحب را در بردارد و فرشته‌های آسمانی هم به سوی آنان می‌شتابند. عظمت کربلا و عشق به ابا‌عبدا...(ع) و همچنین خون ایشان باعث شد تا اسلام زنده و جاویدان بماند. تنها اجتماع و حضور مردم در کربلا کافی نیست، چرا که این حرکات باید معنا و مفهوم داشته باشد. تاکیدی که ائمه‌ اطهار بر واقعه کربلا داشتند به جهت آن بوده که این واقعه عظمت، اخلاق و یکدلی امت اسلام را نشان دهد.

همه امت‌ها با اتحادی که میان‌شان وجود دارد باید از حقوق انسانیت خود دفاع کنند. آن چیزی که در اسلام معنا شده با حضور مردم بتوان اتحاد و یکدلی را حفظ کرد و امت‌ها بتوانند در مقابل حکام ظالم از حقوق خود دفاع کرده و زیر بار زور نروند و در برابر ظلم قیام کنند همان‌گونه که اباعبدا... الحسین(ع) سرمشق ایستادگی در مقابل ظلم بودند و به معنای واقعی این موضوع را رساندند که مردم باید در برابر ظالمان، جنایتکاران و کسانی که حقوق مردم را زیر پا می‌گذارند ایستادگی کرده و از حق خود دفاع کنند.

محمد اشرفی

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا