Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 6697 ۱۳۹۷/۰۸/۰۶   ۲۱:۰۵:۵۳

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی:
مشکلی برای ارائه خدمات دارویی در استان وجود ندارد/ نمک‌های برداشت شده از دریاچه ارومیه سمی است

 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی گفت: با اقدامات انجام شده در استان، مشکلی برای ارائه خدمات دارویی یا ملزومات مصرفی به مردم در این بخش وجود ندارد.

به گزارش نای قلم، جلال غفارزاده در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در کل کشور و به تبع آن در استان در تامین ۳۶ قلم دارو با کمبود مواجه هستیم.

وی افزود: با وجود کمبودها، این داروها از طریق سهمیه بندی، مدیریت و توزیع آنها از طریق داروخانه‌های معین به نحو قابل قبول انجام و اقلام مورد نیاز شهروندان تامین می شود و کمبود جدی دارو نداریم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: تامین دارو و ملزومات مصرفی استان به طور کامل تحت کنترل است و با دقت ویژه تامین می شود.

وی با بیان اینکه تجویز داروهای خارج از فهرست‌ دارویی کشور توسط پزشکان‌ ممنوع است، افزود: فهرست داروهای ایران مبنای تولید، واردات، عرضه و توزیع داروها در بازار داروئی کشور است که برحسب نیاز کشور این فهرست تهیه، تامین و در اختیار بیماران قرار می گیرد.

به گفته غفارزاده خوشبختانه منابع مالی مورد نیاز جهت تامین داروی مورد نیاز شهروندان به سازمان غذا و دارو تزریق شده است و مشکلی در زمینه تامین داروی بیماران خاص و...  نداریم.

وی علت بخشی از مشکلات کمبودهای دارویی در مراکز آموزشی و درمانی کشور را بدهی شرکت‌های پخش دارویی عنوان کرد که در استان آذربایجان غربی شرایط کاملا تحت کنترل بوده و مشکل عمده و خاصی نداشتیم.

غفارزاده در خصوص بیماران دیالیز نیز گفت: در برخی از استان‌های مرکز ارائه خدمات دیالیز به بیماران کاهش یافته است ولی خوشبختانه در استان آذربایجان غربی در زمینه ارائه خدمات به بیماران دیالیز مشکلی وجود ندارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود متذکر شد: فروش نمک خوراکی دریاچه ارومیه مجاز نیست.

غفارزاده اظهار داشت: هیچ واحد تولیدی مجوز فروش نمک دریاچه ارومیه را با عنوان خوراکی ندارد و با متخلفان برخورد قضایی می شود.

وی اضافه کرد: هرگونه نمک برداشت شده از بستر دریاچه ارومیه که در جهت مصرف خوراکی به بازار عرضه می‌شود، فاقد مجوز زیست محیطی است و توصیه می‌ شود تا مردم از آن استفاده نکنند.
غفارزاده ادامه داد: تالاب ها بنا بر ذات و ماهیت خود آلودگی‌های بالا دست خود را تصفیه و در بستر خود ته ‌نشین می‌کند و دریاچه ارومیه نیز از این قاعده مستثنی نیست و لجنی از آلودگی‌های تصفیه شده‌اش را در بستر نمکی خود گنجانده است.
وی بیان کرد: نمک‌های برداشت شده از بستر دریاچه ارومیه در جهت مصارف خوراکی سمی است و مردم نباید از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا