Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 6696 ۱۳۹۷/۰۸/۰۶   ۲۱:۰۵:۵۳

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی خبر داد
کاهش آمار مرگ و میر مادران باردار در آذربایجان غربی

 

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی گفت: تعداد مرگ و میر مادران باردار در آذربایجان غربی کاهش یافته است.

به گزارش نای قلم، رسول انتظارمهدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته تعداد مرگ مادران باردار استان 11 مورد بود که در هفت ماه امسال به سه مورد در شهرستان های ارومیه و سردشت کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در پوشش خدمات مراقبت دوران بارداری جز استان های برتر کشور هستیم، در عین حال متذکر شد: سن مادران باردار و بارداری پرخطر در استان افزایش یافته است.

انتظارمهدی خاطرنشان کرد: شاخص مرگ و میر مادران باردار در حد میانگین کشوری 17 در یکصد هزار است که در آذربایجان پایین تر از میانگین کشوری است.

در ادامه انتظار مهدی با اشاره به شایعات کمبود واکسن آنفولانزا افزود: هیچ کمبودی در توزیع واکسن آنفولانزا دراستان وجود ندارد.

وی توضیح داد: واکسن آنفولانزا دو گروه هدف عمده دارد که یکی ارائه دهندگان خدمت در داخل و خارج از دانشگاه سازمان هایی مثل دامپزشکی و محیط زیست و دومی گروه هایی که باید واکسن دریافت کنند که از اول مهر ماه این واکسن وارد چرخه بازار شده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در خصوص شاخص های سلامت استان نیز گفت: آذربایجان غربی در شاخص بیماری های غیرواگیر براساس ارزیابی ها میانگین ۵۴ درصدی و در حوزه مراقبت های بارداری میانگین ۹۵ درصدی را دارد که نشان از جایگاه خوب استان است.

انتظارمهدی در خصوص ریشه کنی فلج اطفال گفت: استان آذربایجان غربی به لحاظ موقعیت جغرافیایی و ژئوپلتیکی مورد تهدید بهداشتی از جانب چند کشور است و ما در مقابل اتباع خارجی از جمله پناهجویان کشورهای افغانستان و پاکستان که از خاک ما برای ورود به کشورهای اروپایی استفاده می کنند مسئول هستیم و این پناهجویان را واکسینه می کنیم این در حالی است که بیماری فلج اطفال بیش از 23 الی 24 سال است که در کشور ما گزارش نشده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا