اخبار
کد خبر : 669 ۱۳۹۴/۰۷/۰۴   

تولیدکننده ها نقش دلال را بازی می کنند

* تولیدکننده ها ادای تولید را در می آورند اما همه وارد کننده هستند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: تولید کننده ها نقش دلال را بازی می کنند و در عین حال همه واردکننده هستند.

به گزارش نای قلم، محمد قسیم عثمانی در گفت و گویی اظهار کرد: علت فعال نبودن پشتوانه های تولید روغن نبود نظارت کافی است و باید واحدهای تولیدی فعال شناسایی شوند که محصولشان چیست و کجا تحویل می دهند.

وی افزود: قطعه سازهای زیادی به عنوان تولیدکننده هستند که برای خودروسازان قطعه تولید می کنند،درحالی که اینها قطعه ای را که سفارش می گیرند عینا به چین و یا کشورهای دیگر داده و آن ها قطعه را می سازند.

نماینده مردم بوکان درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: درحالی که انتظار این است که قطعه ساز با تولید اشتغال و ارزش افزوده برای کشور ایجاد کند،اما عینا منابع ارزی را از کشور خارج و قطعه از چین وارد می کنند و سودی را به جیب می زند.

عثمانی با بیان اینکه بخشی از عدم کیفیت خودرو ما ناشی از همین شیوه تامین قطعات است، ادامه داد: اگر قطعات با کیفیت در داخل تولید شود، کیفیت خودروهای داخلی نیز افزایش می یابد.

ضرورت شناسایی واحدهای فعال تولیدی

وی با اشاره به اینکه مصرف کننده ها گمان می کنند،روغن های مصرفی تولید داخل است، تصریح کرد: اگر پشتوانه های تولید روغن فعال نیست؛علت آن نبود نظارت کافی است، باید واحدهای تولیدی فعال شناسایی شوند که محصولشان چیست و کجا تحویل می دهند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه بخش زیادی از بیکاری کشور با تولید داخلی رفع می شود، افزود: مردم گمان می کنند که کارخانه ها قند چغندر تحویل می گیرند و تبدیل به قند می کنند،  در حالی که بخش زیادی از آنها شکر وارد کرده و آن را تبدیل به قند می کنند.

زمینه های تولید در کشور فراهم است

وی با تاکید بر اینکه باید حمایت های لازم و کافی از کشاورزان صورت گیرد، ادامه داد: زمینه‌های تولید در کشور فراهم است و کشاورزان محصولات با کیفیت برای تبدیل به کالا کشت می کنند.

عضوکمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس ابزارهای نظارتی محدودی دراین زمینه دارد، اظهارداشت: وظیفه وزارت جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت است که بر تخلفاتی که رخ می دهد، نظارت کنند.

پایان پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا