اخبار
کد خبر : 6687 ۱۳۹۷/۰۸/۰۵   ۲۰:۵۴:۲۴

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان:
آذربایجان غربی نیازمند 450 هزار تن نهاده دامی در سال است

 

رییس سازمان جهاد کشاوری آذربایجان غربی گفت: استان برای تامین غذای دام و طیور جهت تولید گوشت و لبنیات مورد نیاز سالانه نیازمند 450 هزار تن نهاده های دامی است.

 به گزارش نای قلم، اسمعیل کریم زاده در جلسه کار گروه پایش تامین و توزیع کالاهای کشاورزی استان افزود: 20 درصد از نهاده های مورد نیاز دامداران آذربایجان غربی را جهاد کشاورزی از طریق شرکت پشتیبانی امور دام تامین می کند که 90 هزار تن است.

وی بیان کرد: بقیه نهاده های مورد نیاز توسط تشکل های بخش کشاورزی در کشور تامین و در اختیار دامداران گذاشته می شود.

کریم زاده با بیان اینکه بخش اندکی از نهاده های دامی در استان تولید می شود، گفت: آذربایجان غربی سالانه نیازمند 100 هزار تن سویا، 135 هزار تن ذرت و 250 هزار تن جو می باشد که وارداتی است.

رییس سازمان جهاد کشاوری آذربایجان غربی با تاکید بر ذخیره سازی نهاده ها در استان افزود: ذخیره سازی از کمبود نهاده های دامی در طول سال جلوگیری می کند.

کریم زاده بیان کرد: ظرفیت انبارهای استان برای ذخیره این ‌نهاده ها 30 تا 40 هزار تن است که به علت انتقال تدریجی نهادها به استان نیازها را کفاف می کند.

وی با اشاره به سایر تولیدات دامی آذربایجان غربی افزود: 2 هزار و 500 واحد دامداری صنعتی و نیمه صنعتی و دامداری های کوچک روستایی در استان مجوز فعالیت دارند و 700 هزار راس دام بزرگ در این دامداری ها نگهداری می شوند.

رییس سازمان جهاد کشاوری آذربایجان غربی گفت: بغیر از 2 هزار راس از این دام ها بقیه به صورت سنتی در محیط های روستایی و عشایری نگهداری می شوند.

وی اضافه کرد: 900 واحد مرغداری گوشتی تخم گذار، اجداد و گوشتی و کارخانه های وابسته در استان فعال است و سالانه 15 میلیون قطعه جوجه در آذربایجان غربی در هر دوره تولید می شود.

کریم زاده با اشاره به اینکه سالانه 84 هزار تن گوشت مرغ از واحدهای تولیدی آذربایجان غربی عرضه می شود، گفت: بخشی از این میزان مازاد بر مصرف است.

 جو، کنجاله سویا و ذرت به عنوان نهاده‌های پرمصرف در بخش تولید دام و طیور استان مطرح هستند که سالانه توسط بخش دولتی و تشکل ها در این منطقه توزیع می شوند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا