اخبار
کد خبر : 6686 ۱۳۹۷/۰۸/۰۵   ۲۰:۵۴:۲۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی خبر داد
بهره برداری از 5 پروژه در سفر رئیس جمهور به استان

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: پنج پروژه در سفر رئیس جمهور به استان مورد بهره برداری قرار می گیرد.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: توسعه بیمارستان امام خمینی ارومیه، توسعه بیمارستان مطهری ارومیه، آزمایشگاه رفرانس، کلینیک و دی کلینیک تدبیر ارومیه و بیمارستان امام خمینی خوی از جمله پروژه های آماده افتتاح هستند.

وی افزود: برای بهره برداری از پروژه های مذکور به ترتیب اعتباری بالغ بر 75 میلیارد تومان، 12 میلیارد تومان، 15 میلیارد تومان، 63 میلیارد تومان و بیش از ۱۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اضافه کرد: ۵۲ پروژه استان در دست اجراست که ۴۳ پروژه در ارومیه واقع است.

آقازاده تصریح کرد: طرح توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) با ۲۰۰ تخت و در زمینی به زیربنای ۲۰ هزار متر مربع احداث می‌شود که علاوه بر بخش اورژانس، بخش های پیوند استخوان، سرطان، تخت های ویژه، آی سی یو و اتاق عمل را در بر می گیرد.

وی با اشاره به احداث کلینیک تخصصی و فوق تخصصی تدبیر ارومیه اظهار کرد: این طرح با ۲۵ هزار مترمربع زیر بنا در ۱۶ طبقه با ویزیت همزمان ۳۰۰ پزشک در ارومیه به زودی افتتاح می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان این طرح را یکی از افتخارات آذربایجان غربی دانست و افزود: به منظور ارتقای شاخص درمان، کلینیک و دی کلینیک های تخصصی راه اندازی شده است که در صورت بروز مشکل یا بیماری خاص قادر به ارتباط مستقیم و نوبت دهی در کلینیک تخصصی ارومیه است.

به گفته آقازاده داروخانه رباتیک دی کلینیک تدبیر در ۱۳ آبان ماه سال جاری تجهیز می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خاطرنشان کرد: این داروخانه داروها را از طریق نسخه های الکترونیکی طبقه بندی و تحویل بیماران داده می شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن فاز توسعه 100 تختخوابی بیمارستان آیت الله مطهری نیز آماده افتتاح است.

آقازاده به ساختمان در دست افتتاح آزمایشگاه رفرانس نیز اشاره و تصریح کرد: این آزمایشگاه در زمینی به مساحت شش هزار متر مربع ساخته شده است که در واقع سایر آزمایشگاه‌های موجود در بیمارستان امام خمینی (ره) پس از تکمیل این طرح به صورت متمرکز در این آزمایشگاه فعالیت خواهند کرد.

 وی در خصوص بیمارستان 220 تختخوابی خوی نیز گفت: این بیمارستان یکی از بزرگترین طرح های بهداشتی استان بوده و توسط سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی وزارت راه و شهرسازی به عنوان بیمارستان جنرال طراحی شده است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: بیمارستان 220 تختخوابی در زمینی به مساحت 29 هزار و 800 مترمربع و با 15 هزار و 270 مترمربع زیربنا احداث شده است.

وی بیان کرد: بیمارستان 220 تختخوابی خوی از مجهزترین و بروزترین بیمارستان های در دست ساخت بوده که شامل بخش های مختلف جراحی و فوریت های پزشکی است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا