اخبار
کد خبر : 6685 ۱۳۹۷/۰۸/۰۵   ۲۲:۴۲:۴۷

مدیر کل اداره دامپزشکی استان خبر داد
معدوم سازی بیش از 47 هزار کیلوگرم انواع فرآورده های خام دامی غیربهداشتی

 

مدیر کل اداره دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: در شش ماه امسال مقدار 47 هزار و 32 کیلوگرم انواع  فرآورده های خام دامی غیرقابل مصرف و غیربهداشتی ضبط و معدوم سازی، از چرخه مصرف خارج شده و تعداد 72 واحد متخلف به مراجع قضایی معرفی شده است .

به گزارش نای قلم، کامیار داهیم در گفتگویی اظهار داشت: در شش ماهه اول سال 97 تعداد 39 هزار و 242 مورد بازرسی از واحدهای تولید، نگهداری و عرضه محصولات دامی استان انجام و تعداد 517 مورد نمونه برداری از این فرآورده‌های خام دامی انجام شده است.

وی با اشاره به کشتار 55 هزارو  829 راس دام سبک و سنگین با نظارت ناظران بهداشتی اداره کل گفت: پنج هزار و237 تن گوشت قرمز درشش ماهه نخست سال جاری در سطح کشتارگاه‌های دام استان تحت نظارت بازرسین بهداشتی استحصال شده است.

 مدیر کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی به کشتار 16 میلیون و 868 هزار و 726 قطعه طیور در این بازه زمانی اشاره کرد و ادامه داد: از این تعداد طیور کشتار شده مقدار 34 هزار و 992 تن گوشت مرغ استحصال شده است که تعداد 71 هزار و 411  قطعه طیور غیرقابل مصرف تشخیص داده شده که توسط بازرسان بهداشتی این اداره کل ضبط و معدوم سازی شده است .

داهیم گفت: تمامی فراورده های استحصال شده در کشتارگاه های سطح استان پس از کنترل های لازم توسط بازرسین بهداشتی  مجاز به عرضه در بازار مصرف است.

وی اظهار کرد: از مردم استان درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی درخصوص فرآورده‌های خام دامی اعم از عرضه فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی و فاقد هویت، کشتار غیرمجاز، حمل و نقل انواع گوشت سفید و قرمز با وسایل فاقد سردخانه و عرضه فرآورده‌های فاقد هویت و غیرمجاز از جمله فاقد تاریخ تولید، انقضا و کد ردیابی دامپزشکی مراتب را اطلاع دهند  تا برخورد قانونی لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا