اخبار
کد خبر : 666 ۱۳۹۴/۰۷/۰۴   

اتمام عملیات لایروبی انهار و رودخانه ها تا 10 روز آینده

* برای نخستین بار طرح تعویض کنتور در حوزه کشاورزی استان اجرایی شده است

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: تا 10 روز آینده کل عملیات لایروبی انهار و رودخانه ها در حوضه دریاچه ارومیه به اتمام می رسد.

به گزارش نای قلم، کیومرث دانشجو امروز در جمع اعضای شورای توسعه و برنامه ریزی استان اظهار کرد: 45 کیلومتر رودخانه و 290 کیلومتر انهار در حوضه این دریاچه لایروبی شده که بسیار بیشتر از پیش بینی های انجام شده بوده است.

وی افزود: برای نخستین بار طرح تعویض کنتور و نصب کنتورهای هوشمند در حوزه کشاورزی آذربایجان غربی اجرایی شده که در این زمینه دو هزار کنتور تحویل داده شده و چهار هزار کنتور نیز تا پایان ماه جاری در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی تصریح کرد: در حال حاضر تراز دریاچه ارومیه هزارو 470مترو 7 سانتی متر از سطح آبهای ازاد جهان است که هفت سانتی متر نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش نشان می دهد

دانشجو گفت: این کاهش در سال های قبل، نزدیک به 40 سانتی متر در پایان سال آبی بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی با بیان اینکه برای احیای دریاچه ارومیه به مشارکت اقشار مختلف مردم نیاز است، گفت: در همین راستا توسعه سیستم های نوین آبیاری در بحث کشاورزی باید جایگزین آبیاری به شیوه قبلی شده و در استفاده بهینه از آب برنامه ریزی های لازم شود زیرا ممکن است بحران کم آبی گریبانگیر این استان نیز شود .

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا