اخبار
کد خبر : 6611 ۱۳۹۷/۰۷/۱۹   ۱۷:۲۵:۱۹

سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی استاندار:
اخذ برگه معاینه فنی برای خودروهای با بیش از 4 سال الزامی است

 

 سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی استاندار گفت: اخذ برگه معاینه فنی برای تمام خودروهای با بیش از چهار سال الزامی است.

به گزارش نای قلم، پیمان آرامون در نخستین جلسه کارگروه آلودگی هوا و گردوغبار استان اظهار داشت: متاسفانه شاهدیم باغ شهر ارومیه که زمانی به عنوان شهر پاک یکی از مناطق برای گذران دوران درمان بیماران ریوی بود، الان شاهدیم تبدیل به شهری با روزهای ناسالم برای همه گروههای جامعه شده است. این خودبخود نبوده و ناشی از ضعف درسیستم مدیریت شهری و عدم توجه به مباحث زیست محیطی است.

وی افزایش سرانه استفاده از خودروهای شخصی در سفرهای درون شهری از 50 درصد به 70 درصد در10 سال گذشته، بلند مرتبه سازی در مسیر کریدورها و دالان های ورودی هوای شهر ارومیه، استفاده از ناوگان حمل ونقل عمومی با عمر بالای 20 سال و سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی در باغات و مزارع حاشیه شهر و عدم برخورد با متخلفان را از جمله عوامل تشدید آلودگی هوا در مرکز استان اعلام کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی استاندار با بیان اینکه آلودگی هوا و گردوغبار مشکلات جدی برای سلامت افراد ایجاد کرده است، تصریح کرد: کارگروه آلودگی هوا و گردوغبار استان در حوزه حمل ونقل و مقابله با گسترش کانون های آلاینده بصورت جدی وارد عمل خواهد شد و با عوامل بحران ساز و تشدید کننده آلودگی بطور جدی برخورد می شود.

جلوگیری از تردد تمامی خودروهای بدون برگه معاینه فنی در محدوده ارومیه و شهرهای بزرگ استان، الزام ناوگان حمل ونقل عمومی به اخذ برگه معاینه فنی هر شش ماه و جلوگیری از ورود کامیون ها به محدوده مرکزی شهرارومیه در شش ماهه دوم از سال در ساعات از طول روز از مصوبات این کارگروه است.

همچنین شناسایی کریدورهای پرحجم هوا در شهر ارومیه و شهرهای بزرگ استان و جلوگیری از بلند مرتبه سازی در این دالان ها و جلوگیری سوزندان بقایای محصولات کشاورزی در مزارع و برخورد با عوامل سوزاندن لاستیک و نخاله های ساختمانی در محدوده شهر از دیگر مصوبات کاروگروه استانی آلودگی هوا و مقابله با پدیده گردوغبار است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا