اخبار
کد خبر : 6610 ۱۳۹۷/۰۷/۱۹   ۱۷:۲۵:۱۹

اخبار انتظامی آذربایجان غربی؛
سه انبار احتکاری کولر گازی در ارومیه کشف شد

 

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: با تلاش ماموران این پلیس، سه انبار احتکاری در ارومیه کشف و افزون بر یک هزار و 400 دستگاه کولر گازی از آنها کشف شد.

سرهنگ سامان غنی زاده در گفتگویی افزود: این انبارها در راستای اجرای طرح مبارزه با احتکار کالا و با اقدامات اطلاعاتی صورت گرفته شناسایی شد و پس از کسب مجوز قضایی مورد بازرسی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در این عملیات، یکهزار و 440 دستگاه کولر گازی به ارزش بیش از 50 میلیارد ریال کشف و ضبط شد.

وی همچنین از کشف انبار احتکاری مواد شوینده خبر داد و بیان کرد: در بازرسی از این محل نیز 20 تن انواع مواد شوینده کشف و ضبط شد.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی ادامه داد: کارشناسان ارزش ریالی مواد شوینده کشف شده را 850 میلیون ریال برآورد کرده اند.

وی با اشاره به کشف انبار لوازم یدکی احتکاری در ارومیه نیز گفت: در بازرسی از این انبار 17 هزار و 417 قلم لوازم یدکی به وزن بیش از 300 تن کشف و ضبط شد که ارزش ریالی آنها چهار میلیارد ریال برآورد می شود.

سرهنگ غنی زاده افزود: کشف انبار روغن نباتی نیز از دیگر اقدامات پلیس آگاهی طی روزهای گذشته است که در این انبار 10 تن روغن نباتی احتکاری کشف و ضبط شد.

وی اضافه کرد: طبق نظر کارشناسان، ارزش ریالی این روغن ها 520 میلیون یال برآورد شده است.

وی بیان کرد: صاحبان این انبارها شناسایی و دستگیر شده و کالاهای احتکاری نیز در اختیار سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته تا در بازار توزیع شود.

سارقان موتورسیکلت و ترانس برق در بوکان و مهاباد دستگیر شدند

یک نفر سارق موتورسیکلت در بوکان و 2 نفر سارق ترانس های برق و دکل های مخابراتی در مهاباد توسط نیروی انتظامی دستگیر و تحویل مقام قضایی شدند.

فرمانده انتظامی بوکان در خصوص دستگیری سارق موتورسیکلت گفت: این سارق پس از شناسایی و دستگیری به 12 فقره سرقت اعتراف کرد.

سرهنگ مجید محبعلی ادامه داد: در ارتباط با این پرونده 6 دستگاه موتورسیکلت سرقتی کشف و پنج نفر مالخر نیز دستگیر شده اند.

وی از شهروندان بوکانی خواست در صورتی که در ارتباط با این پرونده شکایتی داشته باشند، با مراجعه به پلیس آگاهی شکایات خود را مطرح کنند.

فرمانده انتظامی مهاباد هم از دستگیری 2 نفر سارق ترانس های برق و دکل های مخابراتی در این شهرستان خبر داد و افزود: این افراد در حال فروش 200 کیلوگرم سیم مسی به یک واحد سمساری دستگیر شده و در بازجویی ها به 41 فقره سرقت ترانس های برق و دکل مخابراتی اعتراف کردند.

سرهنگ ظهیریان با اشاره به اینکه 2 نفر مالخر نیز در این پرونده دستگیر شد، گفت: اموال مسروقه به همراه یک دستگاه خودرو سرقتی از این 2 سارق با تشکیل پرونده به مقامات قضایی تحویل داده شدند.

وی همچنین از دستگیری یک نفر سارق منازل و ساختمان های نیمه کاره در مهاباد خبر داد و اضافه کرد: او نیز به 25 فقره سرقت اعتراف کرده است.

92 درصد جرم های فضای مجازی در میاندوآب کشف شد

فرمانده انتظامی میاندوآب گفت: امسال با تلاش کارشناسان پلیس فتای این منطقه، 92 درصد جرم های سایبری /فضای مجازی/ در این شهرستان کشف شده است.

سرهنگ حسن شیخ نژاد در گفتگویی افزود: برداشت غیرمجاز از حساب اشخاص و مزاحمت اینترنتی از جمله جرایم سایبری در میاندوآب بوده و در این رابطه 146 فقره پرونده قضایی توسط پلیس فتا تشکیل شده بود که 134 فقره منجر به کشف شد.

وی بیان کرد: در این مدت همچنین 126 نفر در رابطه با جرایم فضای مجازی دستگیر و تحویل مقام قضایی شده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان میاندوآب با بیان اینکه خانواده ها تهدیدات و آسیب های فضای مجازی را برای فرزندان خود جدی بگیرند، تاکید کرد: خانواده‌ها مراقب فعالیت کودکان خود به ویژه در شبکه‌های اجتماعی باشند.

وی گفت: خانواده ها باید هوشیار باشند که در دنیای مجازی، افراد یکدیگر را نمی بینند و مجرمان در این فضا جای خوبی را برای تاخت و تاز پیدا کرده اند تا به اهداف خود برسند و هرچند پلیس نقش پیشگیری و مقابله را بر عهده دارد ولی نقش خانواده ها و افراد مختلف برای مراقبت از آسیب های فضای مجازی یک امر ضروری و مهم است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا