اخبار
کد خبر : 6608 ۱۳۹۷/۰۷/۱۸   ۲۱:۴۵:۵۹

رئیس دانشگاه ارومیه:
نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته ای در دانشگاه ارومیه برگزار می شود

 

رئیس دانشگاه ارومیه گفت: چهل و سومین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته ای کشور از 21 تا 25 مهرماه جاری در دانشگاه ارومیه برگزار می شود.

به گزارش نای قلم، رحیم حب نقی در نشست خبری اظهار داشت: این نمایشگاه در سه بخش چرخه سوخت (تولید سوخت)، نیروگاه (تولید انرژی) و کاربردهای جانبی صنعت هسته ای در 20 غرفه برپا می شود.

وی افزود: در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنعت هسته ای کشور در حوزه های چرخه سوخت هسته ای و غنی سازی، نیروگاه های اتمی و تحقیقاتی، پسمانداری، فعالیت های پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای، کشاورزی هسته ای، پزشکی هسته ای و تولید رادیودارو و رادیوایزوتوپ، اکتشاف و استخراج، ساخت دستگاه های سانتریفیوژ و ... در معرض دید علاقمندان قرار می گیرد.

رئیس دانشگاه ارومیه ادامه داد: شش ماکت بزرگ از نیروگاه اتمی بوشهر، پسماند داری، چرخه سوخت هسته ای، آشار سانتریفیوژ، مجتمع سوخت، آب سنگین اراک، مرکز پرتودهی در این نمایشگاه، گفت: نمایش ماشین های سانتریفیوژ به صورت برش خورده و در حال کار و نمایش نسل های مختلف سانتریفیوژ در این نمایشگاه نمایش داده می شود.

به گفته حب نقی، نمایش ماشین سانتریفیوژ به صورت برش خورده و یک ماشین سانتریفیوژ دیگر در حال کار و نمایش نسل های مختلف سانتریفیوژ از جمله اقلام نمایشگاهی هستند.

وی هدف از برگزاری نمایشگاه را تقویت خودباوری، اعتماد به نفس، یادآوری تلاش دانشمندان هسته ای کشور اشاره و اضافه کرد: نمایشگاه ملی تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور از سال 87 آغاز به کار کرده و به صورت دوره‌ای در 42 دانشگاه کشور برگزار شده است که امسال با اعلام آمادگی دانشگاه ارومیه در پردیس نازلوی دانشگاه برگزار می‌شود.

حب نقی از عرضه 400 عدد اقلام نمایشگاهی در این نمایشگاه خبر داد و تصریح کرد:  225 قلم در بخش چرخه سوخت و نیروگاهی و 175 قلم در بخش کاربردهای جنبی صنعت هسته‌ای در معرض دید عموم خواهد بود.

وی گفت: دستیابی ایران در شرایط تحریم کامل در حوزه صنعت هسته‌ای  نویدبخش آن است که جامعه علمی کشور در سایر زمینه‌ها نیز می‌توانند همچون صنعت هسته‌ای پله‌های ترقی را طی کنند.

دانشجویان، دانشگاهیان و اساتید دانشگاه های آذربایجان غربی در طول برگزاری این نمایشگاه می توانند همه روزه از ساعت 8:30 الی 12:30 و 14 الی 17 از نمایشگاه مزبور بازدید کنند.

انتهای پیام/ 


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا