اخبار
کد خبر : 6604 ۱۳۹۷/۰۷/۱۷   ۲۲:۰۸:۲۹

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی:
نگرانی در خصوص تامین کالاهای اساسی وجود ندارد

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: هیچگونه نگرانی در خصوص تامین کالاهای اساسی وجود ندارد.

به گزارش نای قلم، جعفرصادق اسکندری در گفتگویی اظهار داشت: اقلام اساسی مورد نیاز مردم در انبارها به وفور موجود است و تنها دلیل کمبود در بازار مشکل حمل و نقل بوده و این موضوع هم با تدابیر هیئت دولت مرتفع شد.

وی افزود: مراجعه کثیری از هموطنان به صورت همزمان به فروشگاه ها و خرید بیش از حد نیاز خود موجب برهم خوردن عرضه و تقاضا در بازار شده و سبب افزایش قیمت کالاها در بازار می باشد.

اسکندری تصریح کرد: برای حل مشکل ناوگان حمل و نقل و رانندگان استان تعداد پنج هزار و 800 حلقه لاستیک ماشین آلات سنگین توزیع شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی بیان کرد: جهت کنترل بازار در بازه زمانی فروردین تا 14 مهر امسال، تعداد 112 هزار مورد بازرسی در استان صورت گرفته است.

این مقام مسوول اظهار کرد: در این زمینه چهار هزار و 553 پرونده تشکیل و پنج هزار و 128 نوع تخلف کشف شد که ارزش پرونده‌ها بیش از 254 میلیارد تومان بوده و به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی ادامه داد: با مقایسه عملکرد فوق نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب 54 درصد افزایش در عنوان تخلف، 51 درصد افزایش در تشکیل پرونده، 59 درصد از نظر تخلف و یک هزار و 93 درصد افزایش در ارزش ریالی پرونده ها بوده است .

اسکندری گفت: در بررسی پرونده های 14 نفر اشخاص حقیقی و حقوقی دریافت کننده ارز دولتی در استان 12 مورد تخلف آنها محرز گردید که 6 مورد مربوط به عدم اجرای تعهدات در قبال دریافت ارز دولتی بوده و 6 مورد هم گرانفروشی انجام داده اند که در مجموع تخلفات به ارزش بیش از 185 میلیارد تومان بوده و پس از تشکیل پرونده به مراجع ذیصلاح ارجاع شد.

وی افزود: تعداد دو هزار و 392 مورد بازرسی توسط کارشناسان از اول سال جاری صورت گرفته و تعداد شش واحد انبار از اول سال تا به امروز منجر به تشکیل پرونده به ارزش 31 میلیارد تومان باعنوان احتکار، عدم اعلام موجودی و... شده و جهت رسیدگی نهایی پرونده ها به اداره کل محترم تعزیرات حکومتی ارسال شده اند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی: پرونده های متشکله از واحدهای انبار مربوط به کالاهای، برنج، شکر، روغن موتور، لاستیک خودرو، انواع شوینده ها، تخم مرغ، ماکارونی، پکیج، لوازم خانگی و ... هستند.

اسکندری با اشاره به اینکه در مدت زمان مذکور تعداد دو هزار و 755 مورد شکایات قابل پیگیری اخذ شده است، افزود: از مجموع شکایات دریافتی، 881 گزارش مربوط به ناظران افتخاری بوده است.

وی اظهار کرد: هموطنان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گران فروشی، کم فروشی و تقلب، عدم درج قیمت، عدم صدور صورتحساب و ... را بصورت حضوری یا تلفنی از طریق شماره تلفن 124 نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت از ساعت 7.30 صبح الی 20 عصر با کارشناسان در میان بگذارند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا