Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 6602 ۱۳۹۷/۰۷/۱۷   ۱۳:۲۶:۱۰

با حضور معاون اول قوه قضاییه؛
آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی برگزار شد

 

آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی امروز با حضور معاون اول قوه قضاییه و جمعی از مسئولان استانی در محل سالن امام‌علی(ع) ارومیه برگزار شد.

به گزارش نای قلم، معاون اول قوه قضائیه در این مراسم گفت: دشمنان هر روز از تریبون‌های مختلف ناامیدی را به جامعه تزریق و از هر سو تهدید می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای اظهار داشت: دشمنان تمام توان خود از لحاظ مالی و تبلیغاتی به‌کارگیری بسته‌اند تا امنیت مثال زدنی کشور را برهم زنند حال آنکه نمی تواند کاری از پیش ببرد و دلارهای سعودی نیز برای ناامن کردن ایران نتوانست کاری بکند.

وی افزود: دشمن اقتصاد و معیشت و جنگ روانی را هدف قرار داده است و من به همکاران پیشنهاد می کنم صبر داشته باشند و با آرامش و احترام با مردم برخورد کنند.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: نظام ما اکنون توانی دارد که صدها و هزاران عملیات را انجام دهد، دشمنان بسیار تبلیغ کرده‌اند که در محرم چه کارهایی می‌خواستند انجام دهند ولی جمعیتی عظیم از بسیجیان با حضور مقام معظم رهبری در یک مکان بزرگ تجمع کردند و مراسم به بهترین وجه و شکل ممکن برگزار شد و به اتمام رسید و آه بر دل دشمن گذاشت.

محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه تسلیم شدن در مقابل دشمنان عقب ماندگی دارد، خاطرنشان کرد: وجود رهبر مقتدر عنایت خداوند و عمل صالح مردم باعث آرامش، تقویت و تحکیم پایه های انقلاب و ایران در دنیا شده است.

معاون اول قوه قضائیه با انتقاد از توهین ترامپ به برخی کشورهای عربی افزود: از توهین های رئیس جمهور آمریکا نسبت به برخی کشورهای عربی خوشحال نیستم و این در شأن جامعه اسلامی نیست.

حجت الاسلام اژه ای خاطرنشان کرد: برخی فکر می‌کنند با تسلیم شدن و مذاکره، مشکلات کنونی جامعه حل می‌شود ولی باید در مقابل دشمنان ایستادگی و مقاومت به خرج داد و شاهد روشن این مسئله، مسائل و مشکلات اطراف منطقه است، ما خوشحال نیستیم که ترامپ که یک کافر ملحد است، مسئولین یک کشور اسلامی همچون عربستان را تهدید کند، آن کسی که تسلیم شد و کوتاه آمد، بهای بیشتری پرداخت کرد ولی ایران اسلامی ایستادگی کرده‌‌ است.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کار قضاوت سخت است و با امکانات کم، تجهیزات ناقص، توقع بحق مردم،  نیروی انسانی کم و... باعث ایجاد مشکلات زیادی در حوزه قضایی شده است، تصریح کرد: ضروری است سایر دستگاه‌ها به این حوزه کمک کنند چه بسا جا دارد از زحمات همه سربازان گمنام وزارت اطلاعات، ضابطان قضایی، سازمان اطلاعات سپاه و همه نیروهای که به قوه قضائیه کمک می کنند تشکر کنم.

وی ادامه داد: مسئولان دستگاه قضایی در کمک به اشتغال، تولید و اقتصاد باید پیشگام باشند و زمینه های تسهیل این مهم را فراهم آورند.

معاون اول دستگاه قضا اذعان کرد: یکی از ارکان قضاوت، عدالت است، قاضی اگر عدالت نداشته باشد، حق قضاوت ندارد و در هیچ شغلی عدالت تا به این میزان شرط نیست ولی شرط اصلی در قضاوت همواره عدالت است.

عدم تزلزل در برخورد با مفاسد اقتصادی مورد توجه قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه هم گفت: عدم تزلزل در برخورد با مفاسد اقتصادی جزو بیانات و دستورات مقام معظم رهبری است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی قریشی اظهار داشت: قوه قضاییه باید به جایگاهی برسد که هر فرد مظلوم بداند که می‌تواند با دستگاه قضا به حق خود می‌رسد که تمامی سخنان مقام معظم رهبری برگرفته از آیات قرآنی و روایات ائمه اطهار (ع) است.

وی افزود: امید می‌رود رئیس کل جدید در راستای منویات مقام معظم رهبری گام بردارد به گونه‌ای که از هیچ جو سیاسی پیروی نکنند و بدون حب و بغض پیش بروند.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: نیروهایی که به دستگاه قضا جذب می‌شوند باید نیروهای ویژه‌ای باشند، اگر این موضوع نباید دستگاه قضا به موفقیتی که برایش ترسیم شده نمی‌تواند برسد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: با توجه به شرایط فعلی و نارضایتی های مردمی انتظار می رود دستگاه قضا محکم تر و سریع تر با مفسدین و محتکرین برخورد بشود.

برقراری عدالت جزو درخواست‌های مردم از دستگاه قضایی است

استاندار آذربایجان غربی گفت: برقراری عدالت، رفع تبعیض، دوری از تعصبات در جریان‌های سیاسی و چندین مورد دیگر جزو درخواست‌های مردم از دستگاه قضایی است.

محمد مهدی شهریاری افزود: اگر مردم نسبت به نظام بی‌اعتماد شوند نظام بزرگ‌ترین پشتوانه خود را از دست می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه مردم دنبال برقراری عدالت هستند، افزود: وظیفه دستگاه قضایی نه تنها برخورد با مجرمان است بلکه باید از حقوق عمومی و آزادی مردم نیز دفاع کنند.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید به اینکه اختیارات رؤسای دادگستری‌های استان‌های مرزی باید افزایش یابد، تصریح کرد: کوتاه شدن روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی جزو مهم‌ترین خواسته‌های مردم از دستگاه قضاست.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا