Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 6588 ۱۳۹۷/۰۷/۱۵   ۱۴:۱۶:۲۵

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار:
پسماندهای بیمارستانی در شرایط ایمن و بی خطر دفن شوند

 

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: پسماندهای بیمارستانی از جمله زباله های بسیارحساس و پرخطری هستند که باید با رعایت ضوابط و اتخاذ تدابیر ویژه ای در شرایط ایمن و بدون خطر دفن شوند.

به گزارش نای قلم، پیمان آرامون در چهارمین جلسه کارگروه مدیریت دفن پسماند استان با بیان اینکه آلودگی های ناشی از دفن غیراصولی پسماندها، محیط زیست و جوامع انسانی را با خطرات شدیدی مواجه ساخته است، اظهار داشت: برای دفن این نوع پسماندها باید ضمن رعایت اصول بهداشتی، ضمن تثبیت زباله های بیمارستانی در محفظه های ویژه و ایمن، عملیات دفن نیز با رعایت تمهیداتی برای جلوگیری از انتشار آلودگی و نشت شیرابه انجام شود.

وی با تاکید برهمکاری مشترک شهرداری ارومیه و دانشگاه علوم پزشکی در فرآیند جمع آوری و دفن این زباله ها اظهارداشت: تا اتمام مطالعات جامع مدیریت پسماندهای دارویی و شیمیایی در استان، سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه و دانشگاه علوم پزشکی استان در قالب همکاری مشترک نسبت به معدوم سازی ایمن این نوع زباله های اقدام خواهد کرد.

وی در ادامه پس از ارائه گزارش در خصوص نحوه جمع آوری و دفن پسماندهای شهرهای سردشت، میرآباد و ربط نیز افزود: با توجه به ضرورت حفاظت از منابع آبی از تهدیدات ناشی از نشت آلودگی و شیرابه زباله ها شهرداری سردشت حداکثر تا 2 ماه آینده با بازبینی مطالعات دفن پسماند شهری و جانمایی محل دفن زباله ها اقدام لازم را انجام دهد.

سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری نیز در این جلسه بابیان اینکه 95 درصد روستاهای استان دارای دهیاری هستند، افزود: گستردگی و پراکندگی روستاهای استان و تغییر الگو و سبک زندگی خانوارهای روستایی در افزایش میزان زباله های تولیدی در مناطق روستایی تاثیرگذار بوده است.

خدرلو کمبود نیروی انسانی در دهیاری ها و ماشین آلات مورد نیاز برای جمع آوری و دفن زباله را از مشکلات حوزه مدیریت پسماندهای روستایی برشمرد و افزود: تاکنون 473 ماشین ویژه جمع آوری پسماند در میان دهیاری های استان توزیع شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا