اخبار
کد خبر : 6575 ۱۳۹۷/۰۷/۱۲   ۱۰:۳۱:۵۹

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی:
استفاده بيش از حد سموم در باغ‌هاي کشاورزي رو به افزايش است

 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: متاسفانه استفاده بيش از حد سموم و کود شيميايي براي توليد محصول بيشتر در مزارع و باغ‌هاي کشاورزي رو به افزايش است که بقاياي سموم و کودهاي شيميايي در محصولات کشاورزي در گذر زمان می‌تواند سلامت شهروندان را دچار مشکل کند.

به گزارش نای قلم، جلال غفارزاده در کارگروه مشترک پایش سموم دفع آفات نباتی در محصولات تولیدی استان آذربایجان غربی، اظهار داشت: اجرای طرح پایش بقایای سموم در محصولات کشاورزی و غذایی موجب افزایش ایمنی موادغذایی در سفره غذای شهروندان می شود.

وی افزود: اين طرح در قالب کارگروه مشترک و ابتکاری معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی با هدف سالم‌سازي محصولات کشاورزي و در راستای برنامه ملی پایش باقیمانده آفت کش‌ها، نیترات و فلزات سنگین در محصولات کشاورزی اجرا می‌شود.

غفارزاده تاکید کرد: با توجه به اینکه آذربایجان‌غربی قطب تولید محصول سیب درختی و انگور و فرآورده‌های آن محسوب می‌شود، معاونت غذا و دارو ارومیه در نظر دارد با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی و سایر ارگان‌های ذیربط و انجمن‌های مردمی به منظور نظارت و کنترل باقیمانده سموم آفت‌کش‌ها در دو محصول سیب درختی و انگور بررسی کند.

وی خاطرنشان کرد: ایمنی موادغذایی مردم خط قرمز معاونت غذا و دارو است.

در جلسه آتی این نشست و در مرحله اول اجرای طرح، شناسایی و ارزیابی ریسک‌ها و تعیین نقشه راه برای تهیه برنامه عملیاتی در دستور کار این کارگروه قرار گرفت.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا