اخبار
کد خبر : 6559 ۱۳۹۷/۰۷/۰۹   ۲۱:۰۹:۳۸

اخبار انتظامی آذربایجان غربی؛
900 میلیون ریال کالای قاچاق در آذربایجان غربی کشف شد


فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: 900 میلیون ریال کالای قاچاق از سه دستگاه خودرو درشهرستان های مرکز و جنوب این استان کشف و ضبط شد.

سردار ناصر اصلانی در گفتگویی افزود: ماموران انتظامی شهرستان مهاباد حین کنترل خودروهای عبوری در محور ارومیه - میاندوآب، یک دستگاه وانت سایپا مشکوک به حمل کالای قاچاق را توقیف و در بازرسی از آن 41 بسته کاغذ گراف را کشف کردند.

وی ادامه داد: کارشناسان ارزش ریالی کالاهای کشف شده را 300 میلیون ریال برآورد کرده اند و یک نفر متهم در این زمینه دستگیر شد.

وی بیان کرد: همچنین یکهزار و 182 رول کاغذ دیواری از یک دستگاه وانت سایپا در محور ارومیه – تبریز کشف شد که کارشناسان ارزش این کالا را 400 میلیون ریال برآورد کرده اند.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی اضافه کرد: در این رابطه یک نفر متهم دستگیر و تحویل مقام قضایی شد.

سردار اصلانی افزود: ماموران انتظامی محور میاندوآب – تبریز نیز با توقیف یک دستگاه خودرو سواری، 88 ثوب البسه قاچاق کشف کردند و در این رابطه یک نفر متهم دستگیر شد.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی ادامه داد: کارشناسان ارزش ریالی کالای کشف شده را 200 میلیون ریال برآورد کرده اند.

کشف بيش از 509 ميليارد ريال کالای قاچاق در مرزهای آذربايجان غربی

فرمانده مرزبانی آذربايجان غربی از کشف 509 ميليارد و 73 ميليون ريال کالای قاچاق طی 6 ماه اول سال جاری در مرزهای این استان خبر داد.

سردار عزت الله رشيديان اظهار کرد: نظارت و کنترل مداوم مرزبانان بر نوار مرزی و حضور دائمی آنها در حراست از کيان کشور از مهمترين عوامل موفقيت مرزبانان استان بوده چرا که با برطرف کردن موانع، ضمن فراهم کردن امنيت پايدار، دست قاچاقچيان و اخلالگران را از دخالت در امنيت مرزهای استان کوتاه کرده‌اند.

وي افزود: مرزبانان طی 6 ماه اول سال جاری با اشراف اطلاعاتی و همچنین گشت‌های مستمر در مناطق مرزی استان توانستند با اقتدار و صلابت قاچاقچیان را در دستیابی به اهداف شومشان ناکام و از ورود و خروج میلیاردها ریال کالای قاچاق جلوگیری کنند.

فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی تصریح کرد: مرزبانان طی این 6 ماه موفق به کشف 30 ميليون و 868 هزار نخ انواع سيگار، 78 هزار و 507 ثوب البسه، 80 هزار و 247 ليتر انواع سوخت ، 4 هزار و 257 جفت کيف و کفش، 415 هزار و 895 عدد دارو، 10 هزار و 293 قلم انواع لوازم آرايشی و بهداشتی 6 کيلوگرم نقره، 600 گرم طلا، 6 هزار و 769 متر پارچه، مهار يک هزار و 96 راس دواب، مهار 5 هزار و 246 راس احشام و ... شدند.

سردار رشیدیان با اشاره به دستگیری 738 قاچاقچی و توقیف 383 دستگاه خودرو، بیان کرد: در این عملیات‌ها از قاچاقچیان مقادیر قابل توجهی سلاح و مهمات نیز کشف شده است.

وی در خاتمه گفت: کارشناسان ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده را 509 ميليارد و 73 ميليون ريال برآورد کردند.

هفت کیلوگرم مواد مخدر در خوی کشف شد

فرمانده انتظامی خوی گفت: هفت کیلوگرم مواد مخدر از نوع هروئین در این شهرستان کشف و ضبط شد.

سرهنگ بیت الله پاشایی در گفتگویی افزود: در پی دریافت اطلاعاتی در خصوص حمل مواد مخدر با استفاده از یک دستگاه اتوبوس در محور خوی – تهران رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران مبارزه با مواد مخدر در بازرسی از خودروی توقیفی هفت کیلوگرم مواد مخدر از نوع هروئین را که به طور ماهرانه ای در داخل 2 عدد چرخ دنده جاساز شده بود، کشف کردند.

وی بیان کرد: در این رابطه 2 نفر دستگیر و متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شدند.

فرمانده انتظامی خوی ادامه داد: همچنین محل انباشت مواد سوختی قاچاق در بخش ایواوغلی شهرستان خوی شناسایی و با تلاش ماموران در بازرسی از این محل، یکهزار و 350 لیتر مواد سوختی از نوع گازوئیل کشف شد.

سرهنگ پاشایی افزود: در این راستا یک نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا