Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 654 ۱۳۹۴/۰۶/۳۱   

آغاز سرشماري حيات وحش پارک ملي درياچه اروميه

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: سرشماری حیات وحش پارک ملی دریاچه ارومیه آغاز شد .

به گزارش نای قلم محمد یوسفی با بیان اینکه از سرشماری حیات وحش چهار جزیره اشک، اسپیر، آرزو و کبودان با هدف آمارگیری حیات وحش ساکن در این جزایر آغاز شده است ، افزود: روز گذشته سرشماری جزایر کبودان و آرزو خاتمه یافت و سرشماری جزایر اسپر و اشک نیز تا هفته آتی خاتمه می یابد.

وی با اشاره به اینکه در قالب این طرح پستانداران شاخص موجود در جزایر پارک ملی دریاچه ارومیه با کمک محیط بانان و کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان سرشماری می‌شوند افزود :در این برنامه که از روش سرشماری جرگه ای با مشاهده مستقیم استفاده می‌شود حیات وحش موجود در جزایر کبودان، اشک، اسپیر و آرزو مورد سرشماری قرار می‌گیرند.

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی مدیریت صحیح حیات وحش را از مهمترین اهداف این سرشماری برشمرد و گفت: قوچ و میش ارمنی و گوزن زرد ایرانی از حیات وحش ساکن در جزایر پارک ملی دریاچه ارومیه بوده و از اهمیت فوق العاده زیست محیطی برخوردارند.

یوسفی از آغاز سرشماری حیات وحش منطقه حفاظت شده مراکان اواخر آبان ماه و اوایل آذرماه سالجاری خبر داد و افزود: تنها گونه نژاد خالص قوچ و میش ارمنی در این منطقه قرار دارد مطالعه پستانداران در منطقه حفاظت شده مراکان منجر به شناسایی بیست و هشت گونه از دوازده خانواده در پنج راسته شده است که شاخص ترین آنها شامل قوچ و میش ارمنی، کل و بز، پلنگ، سیاه گوش، هامستر خاکستری است.

پارک ملی دریاچه ارومیه محل زیست گونه‌های جانوری مختلفی بوده که پستانداران شاخص موجود در جزایر عمدتا شامل گوزن زرد ایرانی و قوچ و میش ارمنی از اهمیت زیستی بالای برخوردار است .

هر ساله برنامه‌های متعددی جهت حفظ نسل این گونه‌ها در داخل جزایر پارک ملی ردیاچه ارومیه اجرا می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا