اخبار
کد خبر : 6524 ۱۳۹۷/۰۷/۰۱   ۲۱:۲۹:۲۷

‍در بازدید نماینده ریاست جمهوری از پروژه احیای دریاچه ارومیه عنوان شد
شناسایی 47 هزار هکتار کانون ریزگرد عرصه منابع طبیعی در دریاچه ارومیه شده

 

همایونی، نماینده نهاد ریاست جمهوری در راستای تحقق وعده حسن روحانی، رئیس جمهور به استان آذربایجان غربی سفر کرده و به همراه مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه طی سه روز متوالی، از پروژه های در حال انجام این استان در راستای احیای دریاچه ارومیه بازدید کرد.

به گزارش نای قلم، روستای جبل کندی که یکی از کانون اصلی ایجاد ریزگردها در حوضه دریاچه ارومیه است، اولین محل بازدید نماینده نهاد ریاست جمهوری در این سفر بود.

در این بازدید مجید موسی زاده، مدیر اجرایی پروژه احیای دریاچه ارومیه با بیان این‌که ارومیه، میاندوآب و سلماس سه کانون اصلی ریزگرد در عرصه‌های منابع طبیعی بشمار می‌آید، افزود: ۴۷ هزار هکتار کانون ریزگرد عرصه منابع طبیعی در حاشیه غربی دریاچه ارومیه شناسایی شده که ۲۰ درصد تحت حاکمیت منابع طبیعی و مابقی تحت حاکمیت محیط زیست است که با اقدامات انجام شده ۹۹ درصد کانون‌های ریزگرد ناشی از خشکی دریاچه ارومیه در محدوده حاکمیتی منابع طبیعی این استان مهار شده است.

وی ادامه داد: شش هزار و 500 هکتار از کانون اصلی ریزگرد تحت حاکمیت عرصه منابع طبیعی مهار شده‌ است.

پروژه های آبیاری قطره ای که متولی آن جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی است در روستای عسگرآباد کوه مورد بازدید قرار گرفت.

همایونی و هیأت همراه در روز اول این سفر به تصفیه خانه ارومیه نیز رفته و از روند اجرای این پروژه عظیم که پس از بهره برداری، پیش بینی می شود سالانه حدود ۵۲ میلیون متر مکعب آب به پیکره دریاچه ارومیه وارد کند، بازدید کرد.

لازم به ذکر است، این پروژه در صورت تأمین اعتبار، به همراه تصفیه خانه گلمان در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید. سد تنظیمی نوروز میاندوآب و ایستگاه پمپاژ دوستعلی در شهرستان مهاباد نیز بخش دیگری از بازدیدهای همایونی و هیأت همراه در استان آذربایجان غربی بود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا