اخبار
کد خبر : 6523 ۱۳۹۷/۰۷/۰۱   ۲۱:۲۹:۲۷

امروز؛
زنگ مهر در ارومیه نواخته شد

 

سال تحصیلی ٩٨-٩٧ همزمان با سراسر کشور با نواخته شدن زنگ مهر در آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش نای قلم، آیین نمادین استانی آغاز سال تحصیلی در آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور در مدرسه شاهد نورالزهرا مدیریت آموزش و پرورش ناحیه ٢ ارومیه برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در این مراسم گفت: نگاهی که در اسلام به خواندن و نوشتن و تعالی علمی وجود دارد در هیچ دینی نمی‌توان پیدا کرد؛ از اولین آیاتی که بر پیامبر اسلام(ص) که دعوت به خواندن بود تا بزرگترین معجزه رسول مکرم اسلام(ص) که قرآن است، نشانه‌هایی از گرامی‌داشتن تعلیم و تربیت است.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی خاطرنشان کرد: معمولا وقتی می‌خواهیم در موردی قسم یاد کنیم به ارزشمندترین چیزها قسم یاد می‌شود و خداوند متعال نیز در قرآن کریم به قلم قسم یاد کرده است که ارزش قلم و آنچه که نشر می‌دهد را برای انسان‌ها نشان می‎‌دهد.

وی ضمن رفیع دانستن جایگاه معلمان در دین مبین اسلام، به دانش‌آموزان توصیه کرد: با دیدی که اسلام به تعلیم و تربیت دارد به کلاس درس نگاه کرده و قدم به کلاس بگذارید؛ یکی از بهترین منابع اسلامی در خصوص حقوق معلمان رساله حقوق امام سجاد(ع) است.

قریشی خطاب به دانش‌آموزان عنوان کرد: یکی از مهمترین رمز‌ها برای موفقیت در تمام عرصه‌های زندگی، احترام به پدر و مادر است و باید به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: جوانان ایرانی در قله‌های افتخار و کسب مقام‌های جهانی در عرصه علم درخشیده‌اند و برای پرکردن فاصله فعلی کشور با جایگاه واقعی آن نیازمند تلاش بیشتر دانش‌آموزان و دانشجویان کشور هستیم.

رضا حسینی اظهار کرد: توسعه و خوشبختی در یک جامعه میسر نخواهد بود مگر با علم و دانش آموزی و بستر توسعه جوامع بشری انسان است که انسان توسعه یافته، جامعه توسعه یافته را ایجاد می‌کند و توسعه یافتگی انسان نیز نیازمند علم آموزی است.

وی به دانش آموزان توصیه کرد: صرفا نباید به درس برای گذراندن کنکور نگاه کنید بلکه درس را برای آموختن علم و آفزایش آگاهی خود ببینید.

حسینی با اشاره به اینکه دستیابی به پیشرفت همه جانبه با حماسه علمی میسر است، گفت: شان علمی ایران اسلامی باید ارتقا یابد که در این خصوص سهم دانش آموزان بسیار پررنگ است.

وی اضافه کرد: از ویژگی های حماسه علمی داشتن شور و نشاط، ایثار و فداکاری و داشتن شجاعت در حل مشکلات است زیرا با سستی و تنبلی کاری پیش نمی رود.

این مقام مسوول ادامه داد: تحصیل صرف برای موفقیت در کنکور ارزشمند نیست و باید تحصیل علم و دانش با درک کامل همراه باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی هم گفت: امسال 587 هزار دانش آموز در این استان تا کنون ثبت نام کرده اند که 11 هزار بیشتر از سال تحصیلی گذشته است.

ابراهیم محمدی افزود: از این تعداد 42 هزار و 569 دانش آموز در مدارس غیردولتی و افزون بر 540 هزار نفر در مدارس دولتی به تحصیل می پردازند.

وی بیان کرد: تعداد کلاس های زیر پنج نفر سطح استان در سال گذشته 109 کلاس درس بود که امسال به 121 کلاس درس افزایش یافت.

وی اضافه کرد: تعداد نوآموزان پیش دبستانی استان 31 هزار و 830 نفر است که افزایش 2 هزار و 700 نفری دارد.

محمدی بیان کرد: امیدواریم با همکاری عموم مردم و دستگاههای اجرایی بتوانیم به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در راستای حیات طیبه دست یابیم.

وی ادامه داد: با وجود کمبود نیروی انسانی در این استان امسال هیچ کلاسی بدون معلم نمانده است.

وی اضافه کرد: پاسخگویی و شفافیت در مقابل مردم امسال در سرلوحه کار این نهاد در استان است و باید در همه بخشها نمود داشته باشد.

برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس در بخش جنبی این آیین از دیگر برنامه های روز اول سال تحصیلی جدید در ارومیه بود.

امسال 587هزار دانش آموز استان رهسپار پنج هزار مدرسه شدند و پیش بینی می شود این تعداد تا آبان ماه هفت تا 10 هزار نفر افزایش یابد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا