Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 6521 ۱۳۹۷/۰۷/۰۱   ۲۱:۲۹:۲۷

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی:
آذربایجان غربی در سرانه فضای آموزشی جز استان های آخر کشور است

 

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی در سرانه فضای آموزشی جز استان های آخر کشور است.

به گزارش نای قلم، ابراهیم محمدی در نشست خبری اظهار داشت: از میان کل کلاس های درس استان، ۲۹۷ کلاس خشت و گلی و ۴۱۹ کلاس کانکسی وجود دارد.

وی افزود: شش هزار و ۱۰۰ کلاس درس استان نیازمند مقاوم سازی، پنج هزار و ۶۰۰ کلاس نیازمند تخریب و بازسازی بوده و سه هزار و ۳۹۵ کلاس دارای سیستم گرمایشی از نوع بخاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امسال ساماندهی نیروی انسانی به نحو بهینه در استان انجام شده است، ادامه داد: 754 نیروی جدید آموزشی شامل 153 سرباز معلم، 355 نفر مشمولان ماده 28 و 246 نفر ورودی دانشگاه فرهنگیان با آغاز سال تحصیلی وارد مجموعه آموزش و پرورش استان می شوند که با جذب این نیروها در اول مهرماه هیچ مدرسه و کلاسی در استان بدون معلم نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی جزو استان های کم برخوردار کشور در زمینه چهار شاخص فضا، نیروی انسانی، تجهیزات و پوشش تحصیلی است.

محمدی اضافه کرد: میانگین سرانه فضای آموزشی استان 4.05، سرانه فضای آموزشی کشور 5.18 و استاندارد جهانی 8.39 مترمربع است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اضافه کرد: تلاش شده است تا در هر چهار شاخص در سال جاری اقدامات مطلوبی انجام شود تا بخشی از کمبودهای موجود در زمینه نیروی انسانی و سایر شاخص ها بهبود یابد.

وی در عین حال گفت: استان آذربایجان غربی در بیش از 90 شاخص بررسی شده توسط وزارت آموزش و پرورش در بین 10 استان برتر کشور قرار دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به وضعیت سوادآموزی استان گفت: براساس سرشماری سال ۹۵، تعداد بی سواد ۱۰ تا ۴۹ سال در استان، ۱۹۵ هزار و ۶۶۵ نفر است که سال گذشته توانستیم با تحت پوشش قرار دادن ۱۰۱ درصد از حجم ابلاغی استان، جزو شش استان برتر در این حوزه باشیم.

محمدی با اشاره به اینکه این استان نیازمند پنج هزار کلاس درس علاوه بر کلاس های درس در حال احداث توسط اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و تعهد شده در استان توسط خیران است، تصریح کرد: از مهر ۹۶ تا خرداد ماه سال جاری، ۴۲۶ کلاس تحویل آموزش و پرورش استان شده است.

وی یادآور شد: ۳۴۵ پروژه در قالب ۲هزار و ۲۳۵ کلاس با پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۹۰ درصد در دست اجراست که با افزوده شدن این تعداد پروژه وضعیت کمبود کلاس های درس استان بهبود می یابد.

محمدی با بیان اینکه امسال ۵۸۶ هزار و ۲۶۶ دانش آموز در مدارس استان ثبت نام کردند افزود: پنج هزار و ۲۶ مدرسه در قالب ۲۴هزار و ۵۵۶ کلاس درس برای سال تحصیلی جدید از اول مهرماه دایر خواهد بود.

وی با اشاره به اهم سیاست ها و راهبردهای کلان آموزش و پرورش در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ گفت: ایجاد آموزش و پرورشی پاسخگو و شفاف با رویکرد مشارکت پذیری از عموم مردم، چابک سازی تعلیم و تربیت با ممنوعیت برگزاری هرنوع آزمون در مقاطع ابتدایی، گسترش و ترویج فرهنگ نماز و نماز خوانی، توجه به شایسته سالاری و شاخص تعهد و تخصص نیروها در پست های اداری، افزایش پوشش تحصیلی بازماندگان از تحصیل، اجرای طرح های بوم(برنامه ویژه مدارس) طرح تدبیر و تعالی و نماد در سطح مدارس استان بخشی از برنامه ها و سیاست های کلان این سازمان است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ادامه داد: استان در پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی 98 درصد، در دوره متوسطه اول 88 درصد و در دوره متوسطه دوم توانسته 73 درصد دانش آموزان را تحت پوشش برد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا