اخبار
کد خبر : 6520 ۱۳۹۷/۰۶/۳۱   ۲۳:۲۶:۰۰

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی تاکید کرد
لزوم توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی در راهبری بانک‌های استان

 

جانشین وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی بر لزوم توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی در راهبری بانک‌های استان تاکید کرد.

به گزارش نای قلم، داود غفارپور در مراسم تودیع و معارفه سرپرست اداره امور شعب استان آذربایجان غربی بانک ملی ایران، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی، پیشنهاد کرد بر اساس شعار سال و لزوم هدایت بانک‌های استان در راستای حمایت از کالا و تولید داخلی به ویژه بانک‌های خصوصی، با توجه به اینکه بانک ملی متولی دبیرخانه کمیسیون هماهنگی بانک‌ها است با همدلی و همکاری بیشتر دستگاهای اجرایی با بانک ها بتوانیم اقدامات ملموس و موثری را در راستای حمایت از تولید از جمله تامین سرمایه در گردش واحد های تولیدی استان، شاهد باشیم.

وی افزود: با توجه به افزایش مطالبات معوق بانک‌های استان در 12 ماه گذشته، در راستای وصول این مطالبات می‌توان اقدام به تشکیل کمیته تخصصی ارزیابی و رتبه بندی اعتباری مشتریان کرد و همچنین با هدایت منابع بانکی به سمت کارآفرینان واقعی و ارائه خدمات مطلوب تر بانکی به مردم افزایش رفاه و رضایت مردم، از سیستم بانکی و اقتصاد استان را فراهم کنیم.

غفارپور با تأکید بر تشکیل شرکت‌های سرمایه‌گذاری ذیل بانک‌ها اضافه کرد: اجرای سیاست مطلوب یکسان‌سازی نرخ سود سپرده‌های بانکی به مشتریان توسط بانک‌ها، با هدف رقابت پذیری بانکی امکان پذیر خواهد بود.

جانشین وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی، در پایان سخنان خود ضمن تشکر و قدردانی از مدیرشعب بانک ملی و رئیس شعبه مرکزی بانک ملی ارومیه اعلام کرد: با همت و مشارکت مسئولان استانی با عاملیت بانک ملی، اداره کل متبوع موفق به تخصیص پنج هزار و 449 میلیارد ریال از محل اسناد خزانه اسلامی شد که از این میزان، چهار هزار و 746 میلیارد ریال با 87 درصد جذب شد.

در ادامه این مراسم، عضو هیات مدیره بانک با تاکید بر الزام رعایت بهداشت اعتباری در بانک ملی ایران گفت: افزایش نقدینگی در سیستم بانکی باید حساب شده و تحت کنترل باشد.

مسعود خاتونی با اشاره به لزوم گشایش اعتبارات اسنادی در بانک اظهار کرد: اکنون وضعیت NPL بانک مطلوب است اما روند بهبود باید ادامه دار باشد.

وی با تاکید بر توجه بیشتر به سامانه های جدید الکترونیکی بیان کرد: بانک ملی ایران خدمات ارزنده ای از قبیل بانک آفیسر، اپلیکیشن بام و پیام رسان بله به نظام بانکی عرضه کرده که می توانند بسیاری از امور مورد نیاز مشتریان را تسهیل کنند و هدف اصلی در بانک نیز همان خدمت رسانی سریع تر و آسان تر به مردم است.

همچنین حمیدرضا فتحی بیرانوند مدیر امور شعب منطقه یک کشور بانک نیز اظهار کرد: با توجه به پتانسیل های استان آذربایجان غربی و هم مرزی آن با چهار کشور، بازار خوبی را در این منطقه شاهد هستیم که باید افزایش حداکثری سهم در این بازار و تسهیل خدمت رسانی به مشتریان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا