اخبار
کد خبر : 6511 ۱۳۹۷/۰۶/۳۱   ۱۸:۱۱:۱۴

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی خبر داد؛
126 پرونده تخلف در آذربایجان غربی تشکیل شد

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: 126 پرونده تخلف در آذربایجان غربی تشکیل شده است.

به گزارش نای قلم، جعفرصادق اسکندری در گفتگوی خبری اظهار داشت: 135 نوع تخلف به ارزش ریالی بیش از چهار میلیارد و 686 میلیون ریال کشف و به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی افزود: در بازه زمانی 17 شهریور تا 23 شهریور امسال، تعداد 2 هزار و 457 مورد بازرسی در استان صورت گرفته است.

اسکندری تصریح کرد: با مقایسه عملکرد فوق نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب 2 درصد افزایش در بازرسی ها، 40 درصد افزایش در تشکیل پرونده و 2 هزار و 645 درصد افزایش در ارزش ریالی پرونده ها بوده است .

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی بیان کرد: عمده ارزش ریالی پرونده ها برحسب نوع کالا به ترتیب مربوط به ارز دولتی، موز، برنج، لاستیک وروغن موتور، لوازم خانگی و سیمان وآهن الات و بقیه سایر واحدها است.

وی افزود: عمده ارزش ریالی پرونده های متشکله برحسب نوع واحد به ترتیب مربوط به دریافت کنندگان اشخاص حقیقی و حقوقی ارز دولتی، احتکار و گرانفروشی انبارها را شامل می شود.

اسکندری گفت: عمده پرونده های متشکله کالایی به ترتیب مربوط انواع نان، میوه وتره بار، لوازم خانگی، پوشاک، گوشت مرغ و قرمز، حبوبات، برنج، ارز دولتی و... می باشد.

ایشان با اشاره به اینکه در مدت زمان مذکور تعداد 102 مورد شکایات قابل پیگیری اخذ شده است افزود: از مجموع شکایات دریافتی 75 مورد به صورت تلفنی، 23 مورد به صورت حضوری، 4 مورد به صورت کتبی و تعداد 55 مورد نیز گزارش ناظران افتخاری دریافت بوده است.

اسکندری تصریح کرد: از مجموع شکایات قابل پیگیری 16 مورد متخلف، 27 مورد غیر متخلف و 59 مورد نیز در مرحله بررسی است.

وی با اشاره به فراوانی شکایات اخذ شده کالایی اظهار کرد: در این رابطه از گزارش کالایی اخذ شده از کل گزارشات دریافتی تعداد 85 مورد (83 درصد) کالایی و تعداد 17 مورد (17 درصد) خدماتی می باشد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به رصد وپایش مستمرمیزان موجودی انبار وسردخانه های استان گفت: تعداد 40 واحد انبار جدید در هفته اخیراً شناسایی و جمعاً 1288 واحد انبار و سردخانه کالاهای اساسی در سامانه استان ثبت شده و بصورت ماهانه میزان موجودی آنها در سامانه پایگاه ذخیره سازی کشور ثبت و رصد می شود.

وی بیان کرد: از اول سالجاری تعداد 2 هزار و 352 مورد بازرسی از انبار ها و سردخانه ها توسط کارشناسان صورت گرفته و تعداد 35 واحد انبار از اول سال تا به امروز منجر به تشکیل پرونده به ارزش 308 میلیارد ریال باعنوان احتکار، عدم اعلام موجودی و... شده و جهت رسیدگی نهایی پرونده ها به اداره کل محترم تعزیرات حکومتی ارسال شده اند.

اسکندری افزود: پرونده های متشکله از واحدهای انبار مربوط به کالاهای، برنج، شکر، روغن موتور، لاستیک خودرو، انواع شوینده ها، تخم مرغ، ماکارونی، پکیج، لوازم خانگی و ...می باشند..

وی اظهار کرد: هموطنان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گران فروشی، کم فروشی و تقلب، عدم درج قیمت، عدم صدور صورتحساب و ... را بصورت حضوری یا تلفنی از طریق شماره تلفن 124 نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت از ساعت 7.30 صبح الی 20 عصر با کارشناسان در میان بگذارند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا