اخبار
کد خبر : 6498 ۱۳۹۷/۰۶/۲۴   ۱۳:۳۳:۲۶

کارشناس فائو خبر داد
اجرای برنامه یکپارچه مدیریت پایدار منابع آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه

 

کارشناس فائو از اجرای طرح «برنامه یکپارچه مدیریت پایدار منابع آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه» خبر داد.

به گزارش نای قلم، شهریار رحمانی، کارشناس فائو و مسئول اجرایی «برنامه یکپارچه مدیریت پایدار منابع آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه»  اظهار کرد: «طرح آمارگیری از خانواده‌های کشاورز» از نیمه اول مهرماه امسال در 6 حوضه آبریز این دریاچه در استان های آذربایجان شرقی و غربی اجرا می شود.

وی اضافه کرد: «طرح آمارگیری از خانواده‌های کشاورز» به عنوان یکی از طرح های «برنامه یکپارچه مدیریت پایدار منابع آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه» در حوضه های آبریز روخانه های شهرچای، روضه چای، باراندوز، نازلو چای و زرینه رود در استان آذربایجان غربی و رودخانه اجی چای یا تلخه رود در آذربایجان شرقی اجرا خواهد شد.

کارشناس فائو گفت: 32 نفر از پرسشگران، ناظران و مجریان «طرح آمارگیری از خانواده‌های کشاورز» در سه روز گذشته زیر نظر کارشناسان سازمان خوار و بار جهانی(فائو) اموزش های لازم را در ارومیه فرا گرفتند، که نتایج حاصل از این طرح در جهت کاهش مصرف آب در کنار حفظ معیشت کشاورزان به کار گرفته خواهد شد.

رحمانی ادامه داد: «برنامه یکپارچه مدیریت پایدار منابع آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه» توسط سازمان خوار و بار و کشاورزی ملل متحد (فائو) و با حمایت مالی دولت ژاپن از سال گذشته درحال اجرا است.

به گزارش سایت علم و فناوری، اهداف اصلی پروژه «برنامه یکپارچه مدیریت پایدار منابع آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه» کمک به ستاد احیای دریاچه ارومیه برای توقف و تغییر رویه خشک شدن دریاچه، توانمندسازی ذی‌مدخلان ملی و ارائه راه حل‌های پایدار جایگزین و درآمدزا برای اجراست.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا