اخبار
کد خبر : 649 ۱۳۹۴/۰۶/۲۹   

کسب رتبه اول کشوری در صدور ابلاغ به فرهنگیان استان

* آموزش و پرورش استان آمادگی کامل در برگزاری مراسم آغازین سال تحصیلی را دارد

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: آموزش و پروش استان در تاریخ 26 مرداد ماه سال جاری 77 درصد ابلاغ صادر کرده است که در این راستا رتبه اول کشوری را از سوی وزارت آموزش و پرورش کشور کسب کرده است.

به گزارش نای قلم، "فریدون سید مصطفوی" امروز در نشست مطبوعاتی پروژه مهر که در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی با 143 شهید فرهنگی و 777 شهید دانش آموز نقش قابل توجهی را در دوران دفاع مقدس ایفا کرده است که این اقتدار امروز به برکت خون  همین شهداست.

وی افزود: آموزش و پروش استان در تاریخ 26 شهریور ماه سال جاری 77 درصد ابلاغ صادر کرده است که در این راستا رتبه اول کشوری را از سوی وزارت آموزش و پرورش کشور کسب کرده است که باقی مانده ابلاغ ها، بیشتر به دلایل مشکلات نگارشی بوده که به محض رفع آن صادر خواهد شد.

سید مصطفوی با بیان اینکه سهم صدور ابلاغ ها نشان از آمادگی لازم برای آغاز سال تحصیلی دارد، ادامه داد: آموزش و پرورش استان آمادگی کامل در جهت برگزاری مراسم آغازین سال تحصیلی را دارد که در این راستا زنگ شکوفه ها، غنچه ها و جوانه ها همزمان با سراسر کشور در استان اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای موفقیت آمیز پروژه مهر در طول تابستان امسال اضافه کرد: ساماندهی نیروی انسانی یکی از موضوعات مهم در پروژه مهر سال جاری بود که با توجه افزوده شدن یک پایه به مقطع متوسطه اول با موفقیت به پایان رسید.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی تصریح کرد: با حذف پایه متوسطه دوم (پایه دهم) تعداد یک هزار و 297 کلاس درس نیز حذف و تعداد یک هزار و 667 کلاس درس به متوسطه اول (پایه نهم)اضافه شد.

وی خاطر نشان کرد: در این راستا یک هزار و 200 همکار فرهنگی از متوسطه دوم (پایه دهم ) به متوسطه اول (پایه نهم ) انتقال یافتند.

سید مصطفوی با اشاره به ساماندهی نیروی انسانی گفت: یک هزار و 350 نفر متقاضی نقل و انتقالات استانی بوده اند که یک هزار و 186 نفر شرایط لازم بخشنامه ای را داشته اند که آموزش و پرورش استان با مساعدت کمیته برنامه ریزی با انتقال 325 نفر موافقت کرد.

وی افزود: در نقل و انتقالات خارج از استان 408 نفر متقاضی وجود داشت که 312 نفر دارای شرایط لازم بوده که با انتقال 215 نفر به خارج از استان موافقت شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ادامه داد: در ساماندهی و سازماندهی نیرو های انسانی امسال 124 نفر از سایر استان ها به استان آذربایجان غربی انتقال یافته اند.

وی با اشاره به ثبت نام دانش آموزان گفت: 542 هزار و 770 نفر تاکنون ثبت نام کرده اند که از خانواده هایی که تاکنون نسبت به ثبت نام فرزندان خود اقدام نکرده اند تقاضا می شود نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

روز شمار و برنامه های هفته اول مهر 94 اعلام شد

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی، روز شمار هفته اول مهر سالتحصیلی 94-95 و برنامه های پیش بینی شده برای این هفته را اعلام کرد.

سیدمصطفوی روز شمار هفته اول مهر سالتحصیلی 94-95 و برنامه های پیش بینی شده برای این هفته را اعلام کرد.

وی با بیان اینکه روز سه شنبه 31 شهریور با عنوان شکوفه ها، غنچه ها و جوانه ها نامگذاری شده است؛ تصریح کرد: برپایی مراسم روز شکوفه ها و غنچه ها و جوانه ها در کلیه مدارس ابتدایی و دوره اول متوسطه ، اجرای برنامه کارناوال شادی با حضور دانش آموزان در محلات شهر  و برگزاری مراسم نمادین در مناطق 24 گانه آموزشی از برنامه های پیش بینی شده برای انی روز می باشد.

سیدمصطفوی افزود: براساس برنامه هماهنگ استانی، جشن شکوفه ها در مدرسه شهدا ساعت 10 صبح و جشن غنچه ها ساعت 30/11 از محل مدرسه سعدی آغاز و در محل دبستان 22  بهمن ارومیه با مسئولیت ناحیه 2 ارومیه ادامه می یابد و جشن جوانه ها ساعت 30/8 در مدرسه نسل پیام با مسئولیت ناحیه 1 ارومیه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه روز چهار شنبه 1 مهر با عنوان «مدرسه و مهر» نامگذاری شده است؛ اظهار کرد: برگزاری مراسم زنگ مهر و بازگشایی مدارس استان با حضور از مسئولین استانی و شهرستانی ، ایثارگران عزیز ، خانواده محترم شهدا ، خیرین مدرسه ساز و فرماندهان نظامی و انتظامی، برگزیدگان کنکور سراسری، رتبه های کشوری،مسابقات ورزشی ، علمی و... از مهمترین برنامه های یک مهر خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطر نشان ساخت: دبیرستان دخترانه پروین اعتصامی ارومیه میزبان مراسم استانی زنگ مهر خواهد بود که با حضور میهمانان وزارتی و مسئولان استان برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول با اذعان به نامگذاری روز جمعه 3مهر ماه با عنوان «مدرسه و تجدید بیعت با ولایت»، حضور یکپارچه فرهنگیان در نماز جمعه و سخنرانی و ارائه گزارش مدیران و روسای مناطق آموزشی در نماز جمعه شهرستان ها را از برنامه های این روز عنوان کرد.

سیدمصطفوی «مدرسه و میثاق با شهیدان» را عنوان انتخاب شده برای روز شنبه 4 مهر ماه ذکر کرد و ادامه داد: برگزاری مراسم تجدید میثاق با شهدا و غبار روبی مزار شهدا در سراسر استان ، دعوت از خانواده های معظم شهدا و دعوت از از جانبازان عزیز از برنامه های در نظر گرفته شده برای این روز می باشد.

وی اذعان داشت: در روز یکشنبه 5 مهر که با عنوان «مدرسه و دولت و ملت ، همدلی و هم زبانی» نام گذاری شده است، مراسمات ویژه با عنوان ذکر شده و نقش آموزش و پرورش در تحقق آن، با حضور صاحب نظران و اساتید در شهرستانها برگزار می شود.

«مدرسه و توسعه مشارکت های مردمی» عنوان انتخاب شده برای  6 مهر ماه است که به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان، تحقق اهداف سند تحول بنیادین و سیاست وزارت آموزش و پرورش مبنی بر تقویت مشارکت عمومی، توسعه و گسترش مدارس غیردولتی و ایجاد تنوع در آن و استفاده از تجربیات از خیرین مدرسه ساز از اهداف این نامگذاری می باشد.

سیدمصطفوی با بیان اینکه روز 7 مهر ماه نیز با عنوان «مدرسه و نوسازی» نامگذاری شده است؛ افزود: افتتاح پروژه های تحویلی اداره کل نوسازی مدارس و یا خیرساز با حضور مسئولین استانی، خیرین و خانواده محترم شهدا و ایثارگران در این روز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا