اخبار
کد خبر : 6485 ۱۳۹۷/۰۶/۲۱   ۲۱:۰۰:۴۵

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی خبر داد
اعلام آمادگی‌ ترکیه و فنلاند برای همکاری در زمینه گیاهان دارویی

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت و درمان آذربایجان غربی از اعلام آمادگی شرکت های ترک و فنلاندی برای همکاری در زمینه گیاهان دارویی خبر داد.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در چهاردهمین گردهمایی مدیران نظارت بر مواد غذایی در ارومیه گفت: استان آذربایجان غربی دروازه اروپاست و با توجه به هم‌مرزی با چهار کشور همسایه، می تواند در دوران تحریم کمک شایانی به کشور داشته باشد.

وی ادامه داد: نیاز به توجه ویژه رییس سازمان غذا و دارو برای امضای تفاهم نامه علوم پزشکی استان با کشورهای همسایه داریم تا در دوران تحریم و برای استفاده از فناوری‌های آنان، بهره ببریم.

آقازاده اظهار کرد: وجود منابع طبیعی در آذربایجان غربی همچون گیاهان دارویی، این استان را یک استان مهم در کشور تبدیل کرده است که نیاز است در این مورد باتوجه به اینکه گروه‌هایی از دانشگاه آتاتورک ترکیه و یک گروه فنلاندی برای همکاری در این زمینه اعلام آمادگی کرده اند میتوان با آغاز همکاری با آنان شاهد رشد و توسعه صنعت گیاهان دارویی استان و کشور باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: ما آمادگی ارتباط پژوهشی تحقیقاتی و تولیدی با ترکیه و فنلاند داریم و در این راستا نیاز به حمایت مسئولین و بخصوص وزارت و سازمان غذا و دارو هستیم.

آقازاده همچنین گفت: در زمینه تولید تجهیزات پزشکی در آذربایجان غربی قدم های خوبی برداشته شده و برای توسعه آن نیاز به حمایت داریم تا هم با همکاری با کشورهای دیگر از تکنولوژی و دانش آنها استفاده کنیم و هم بتوانیم محصولات خود را صادر کنیم.

وی افزود: کارخانه های صنایع تکمیلی استان که آذربایجان غربی در این زمینه سرآمد کشور است و نقش نظارتی سازمان غذا و دارو هم بسیار مهم است، می تواند در بحث اشتغالزایی و هم در بحث صادرات محصولات کمک زیادی به کشور داشته باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت و درمان آذربایجان غربی گفت: منطقه آزاد ماکو ظرفیت مهمی در استان است و می توان از آن برای ارتقای تبادلات در حوزه سلامت و غذا بهره برد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا