Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 6481 ۱۳۹۷/۰۶/۲۰   ۲۲:۵۴:۳۵

استاندار آذربایجان غربی متذکر شد
رتبه پایین آذربایجان غربی در بسیاری از شاخص های توسعه

 

استاندار آذربایجان غربی گفت: متاسفانه آذربایجان غربی با وجود ظرفیت ها و پتانسیل های استان در حوزه های مختلف ولی در بسیاری از شاخص های توسعه در رتبه های پایین کشور قرار دارد.

به گزارش نای قلم، محمد مهدی شهریاری در جلسه شورای اداری میاندوآب اظهار داشت: امسال یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در بخش ارتباطات استان هزینه شده و با افتتاح پروژهای این بخش، مشکلات این حوزه تا حدود زیادی حل می شود.

وی ادامه داد: در سال های اخیر اقدامات خوبی برای توسعه زیر ساخت ها و جبران عقب ماندگی ها در استان انجام شده است و نمونه آن توسعه گاز رسانی به مناطق روستایی استان است که با وجود پایین بودن رتبه استان در گاز رسانی از میانگین کشوری، امسال با بهره برداری از طرح های جدید گاز رسانی شاخص بهره مندی روستائیان استان به ۶۰ درصد و در سال آینده نیز به ۸۰ درصد خواهد رسید.

شهریاری همچنین با ارتقای شاخص های بهره مندی استان از تخت های بیمارستانی نیز اشاره کرد و گفت: با بهره برداری از طرح های جدید و اتمام طرح های در حال ساخت بیمارستانی در استان ،  شاخص بهره مندی از تخت های  بیمارستانی در استان از میانگین کشوری بالا خواهد رفت.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به رتبه ۲۸ استان در شاخص های ارتباطلات و فناوری اطلاعات اظهار امیدواری کرد: با توسعه زیر ساخت ها در این حوزه ، این شاخص نیز در استان ارتقا یابد.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب نیز گفت: دشت میاندوآب یکی از دشت های بزرگ و حاصلخیز غرب کشور است و جمع زیادی در این منطقه ساکن هستند و نیاز به راه های ارتباطی و مخابراتی بیشتری دارد.

همایون هاشمی افزود: در بخش های از این شهرستان مشکل اتصال اینترنت وجود دارد و با توجه به جمعیتی که در این منطقه ساکن هستند لازم است که این مشکل به زودی حل شود.

نماینده دیگر مردم شهرستان های میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: جهان در حال تغییر و دگرگونی است و ساختارهای مالی و اداری باید بر اساس فناوری اطلاعات تعریف شود.

جهانبخش محبی نیا با اشاره به اینکه زیرساخت های IT باید در آذربایجان غربی و به ویژه در شهرستان های جنوب استان توسعه یابد، افزود: زیرساخت های ارتباطی میاندوآب مرکزیت جنوب آذربایجان غربی را بر عهده دارد و زیرساخت های آن باید متناسب با انتظارات توسعه یابد.

ناصر امیری، فرماندار میاندوآب هم گفت: مخابرات این شهرستان به عنوان مرکز مخابرات شهرستان های بوکان، مهاباد، شاهین دژ و تکاب عمل می کند و هم اکنون دارای ۸۵ هزار و ۴۱۲ مشترک تلفن ثابت است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا