اخبار
کد خبر : 648 ۱۳۹۴/۰۶/۲۹   

پايان سومين جشنواره انگور در اروميه

* برگزاری جشنواره‌  انگور بازگشت به تاریخ و هویت اصلی ماست 

سومین جشنواره انگور در ارومیه با حضور پرشور شهروندان و گردشگران در دهکده ساحلی چی چست به کار خود پایان داد.

به گزارش ناي قلم؛ معاون گردشگری استان آذربایجان غربی در اين مراسم گفت: به بركت این جشنواره شاهد اشتغال صددرصدی در واحدهای اقامتی هستیم.

حسین امامی افزود: یکی از موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی موضوع گردشگری بود که بیانگر اهمیت توسعه این صنعت از دیدگاه مقام عظمای ولایت می‌باشد.

وی تصریح کرد: اگر در اجرای اولین و دومین جشنواره انگور دارای نواقص و ایراداتی بودیم اما حضور و استقبال کم نظیر مردم ارومیه نشان داد که سومین جشنواره انگور با موفقیت اجرا شده است و در واقع گردشگری ما از سایه به صحنه آمده است.

معاون گردشگری استان آذربایجان غربی افزود: همان طوری که استاندار محترم آذربایجان غربی در مراسم افتتاحیه نیز اشاره کردند استان ما دارای توانمندی‌های زیادی در زمینه جذب گردشگر می‌باشد که با مشارکت همه دستگاه‌ها می‌توانیم جشنواره های بزرگ‌تر و بهتری در سال‌های آتی برگزار نمائیم.

امامی همچنین ادامه داد: به برکت این جشنواره شاهد اشتغال صددرصدی در واحدهای اقامتی بوده و افزایش تعداد سفرهای گروهی و زنده شدن آداب و رسوم منسوخ شده هستیم.

وی اذعان کرد: با اجرای چنین جشنواره‌هایی می‌توان پیوند فرهنگی بین استان‌های هم‌جوار و حتی کشور های همسایه ایجاد كنيم.

امامی اضافه کرد: به لطف الهی و همکاری و همدلی مسئولین استان در آینده نیز شاهد اجرای برنامه‌ها و جشنواره‌هایی با موضوعات مهم و مختلف در سطح استان خواهیم بود.

حجت الاسلام محمدخلیل پور عضو شورای اسلامی کلان شهر ارومیه هم با قدردانی از دستگاه‌های مجری به ویژه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت : بشر امروز اگرچه مجبور به حرکت با تکنولوژی روز است اما نباید از تاریخ و هویت خود غافل بماند.

وی برگزاری این جشنواره‌ها را بازگشت به تاریخ و هویت اصلی عنوان کرده و افزود : اگر بخواهیم شادکام زندگی کنیم باید هویت تاریخی، ملی، قومی و حتی مذهبی خویش را حفظ کنیم.

خلیل پور نگرش عمیق به تاریخ را از عقلانیت دانسته و اضافه کرد : اگر به دقت در تاریخ و زندگی گذشتگان دقت کنیم در واقع عقلانیت خود را تقویت کرده و با بهره‌مندی از نقاط مثبت زندگی افرادی که قبل از ما زیسته‌اند به زندگی خود عقلانیت خواهیم بخشید

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه برگزاری این جشنواره‌ها را بسیار مفید ارزیابی کرد و ادامه داد : رجوع به نحوه زندگی، آداب و معاشرت و سنن نیک گذشتگان در ورای این‌گونه جشنواره‌ها نهفته و موجب می‌شود تا بدانیم که در زندگی بایستی به دنبال عقلانیت انسانی باشیم.

این جشنواره مورد استقبال مردم نیز قرار گرفت، به مدت پنج روز میزبان تعداد زیادی از شهروندان ارومیه ای و گردشگران داخلی و خارجی بود.

برگزاری برنامه های سنتی مرتبط با انگور، اجرای نمایش‌های خیابانی و کمدی، نشان دادن مراحل فرآوری محصولات مشتق شده از انگور از جمله دوشاب و همچنین برپایی غرفه های مربوط به حوزه گردشگری از جمله بخش‌های مختلف این جشنواره پنج روزه بود.

در این آیین از فعالان سومین جشنواره انگور با اهدای لوح و تندیس قدردانی شد.

سومین جشنواره انگور از بیست و چهار شهریورماه در دهکده ساحلی چی چست ارومیه آغاز شده بود.

ارومیه یکی از مراکز عمده تولید انگور در آذربایجان غربی و ایران به شمار می‌رود و به همین دلیل در سه سال گذشته میزبان جشنواره های سالانه انگور بوده است.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا