اخبار
کد خبر : 6477 ۱۳۹۷/۰۶/۲۰   ۲۱:۴۳:۲۹

نماینده مردم ارومیه در مجلس:
آذربایجان غربی مرکز ثقل فرهنگ کشور است

 

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: آذربایجان غربی گرانیگاه و مرکز ثقل فرهنگ کشور است.

به گزارش نای قلم، سیدهادی بهادری امروز در آیین افتتاح شانزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه اظهار داشت: متاسفانه مشکلات زیادی در بحث نشر و سرانه مطالعه وجود دارد و باید تدابیر ویژه ای اندیشیده شود که برگزاری نمایشگاه از جمله آنهاست اما کافی نیست.

وی برگزاری نمایشگاه های کتاب را در زندگی افراد جامعه تاثیرگذار دانست و افزود: اسپانسرهای واقعی صنعت کتاب، کتابخوان ها هستند هر چقدر فرهنگ کتابخوانی گسترش یابد و بتوانیم با کتاب و کتابخوانی آشتی کنیم ضمن اینکه این صنعت توسعه پیدا می کند، جامعه سالم تر، امیدوارتر و خوشبین تری خواهیم داشت.

بهادری تصریح کرد: باید نمایندگان ملت، مسوولان، ناشران، صاحبان کتاب فروشی ها و تمامی افرادی که در این عرصه فعالیت دارند نهایت سعی و کمک خود را در گسترش این فرهنگ داشته باشند.

این نماینده مجلس، بر توسعه کتابخوانی عمومی نیز تاکید و خاطرنشان کرد: کتابخوانی عمومی باید در اماکن عمومی گسترش یابد که ما با این موضوع فاصله زیادی داریم.

وی خاطرنشان کرد: باید فرهنگ مکتوب را توسعه دهیم و نسل های آینده را با فرهنگ کتاب و کتابخوانی آشناتر کنیم.

شانزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه با همکاری موسسه نمایشگاه های تهران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فرمانداری، استانداری آذربایجان غربی و شهرداری ارومیه و همچنین انتظامی استان برگزار می شود.

نقد کتاب، معرفی شخصیت ها، برپایی کارگاه های نقاشی، قصه گویی برای کودکان توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پرپایی غرفه دل در مورد بیان احساسات و عواطف و برپایی کارگاه های آموزشی از جمله برنامه های جنبی این نمایشگاه است.

 ۲۶۴ ناشر از سراسر کشور در این نمایشگاه حضور دارند و۶۳ هزار و ۵۵۰ عنوان کتاب در موضوعات مختلف به نمایش گذاشته شده است.

کتاب های نمایشگاه با تخفیف ۳۰ درصدی و با خرید بن کارت های الکترونیکی از شعبه بانکی مستقر در نمایشگاه عرضه می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا