اخبار
کد خبر : 647 ۱۳۹۴/۰۶/۲۹   

کارخانه ها انگور را مفت مي خرند

*انگور صنعتي اروميه به قيمت کيلويي هزارتومان از کشاورزان خريداري مي شود

مديرباغباني سازمان جهادکشاورزي استان آذربايجان غربي گفت: هم اکنون انگورهاي توليدي استان که به مصرف صنعتي مي رسند، کيلويي هزارتومان، آن هم به صورت چک 10 ماهه از کشاورزان خريداري مي شود.

به گزارش ناي قلم، عزيز اماني در گفت وگويي با اشاره به اينکه چنين قيمتي اجحاف در حق کشاورز است، افزود: اگر قرار بود دستمزد کشاورز، 10 ماه ديگر نقد شود، بايد اين محصول حداقل به قيمت 1600 تومان در هر کيلوگرم خريداري مي شد.

اماني ادامه داد: البته امسال حجم توليد بسيار زياد است و در عين حال رغبت کشاورزان به فراوري انگور و توليد کشمش، کاهش يافته است. اين در حالي است که سال گذشته کشمش از باغداران استان، به قيمت 4هزارتومان(3300تومان قيمت پايه و 700تومان يارانه) و به صورت تضميني خريداري شد. علاوه بر آن قابليت نگهداري کشمش تا 2 سال افزايش مي يابد بنابراين مي توان عرضه را کنترل کرد.

به گفته مدير باغباني استان آذربايجان غربي، براي خريد تضميني امسال، قيمت 4400 توامن د ر هر کيلو را پيشنهاد داده ايم که اميدواريم هرچه زودتر اعتبار آن تامين شود. از اينها گذشته در حال رايزني با کشورهاي همسايه از جمله پاکستان هستيم تا بتوانيم اين محصول ار صادر کنيم.

اماني معتقد است درحال کارخانه ها انگور را کيلويي هزار تومان از کشاورزان خريداري مي کنند که قيمت تمام شده توليد اين محصول نيز حدود هزارتومان است.

وي با بيان اينکه در استان آذربايجان غربي، 40نوع انگور توليد مي شود، گفت: از اين محصول 280هزارتن در سال جاري توليد شد در حالي که توليد سال گذشته 220هزار تن بود و در آن زمان، کشاورزان برنده ميدان بودند.

اماني در پايان پيشنهاد داد: بايد کميته قيمت گذاري با حضور نماينده توليدکنندگان و کارخانجات تشکيل شود و طي جلساتي که برگزار مي کنند، بر سر قيمت توافق شود.

انتهاي پيام/

 


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا