اخبار
کد خبر : 6450 ۱۳۹۷/۰۶/۱۴   ۲۲:۰۶:۴۶

با نظارت بر انبارها و سردخانه های کالا در استان؛
583 پرونده متخلف به ارزش ریالی 201 میلیارد ریال تشکیل شد

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: انبارها و سردخانه های کالا در استان به صورت مستمر رصد می شوند که در این زمینه 583 پرونده تشکیل و 623 نوع تخلف کشف شد و ارزش ریالی پرونده‌ها 201 میلیارد ریال بوده و به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

به گزارش نای قلم، جعفرصادق اسکندری در گفتگوی خبری اظهار داشت: یک هزار و 216 واحد انبار و سردخانه کالا در استان به صورت مستمر رصد می شود و تحت کنترل بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

وی افزود: در بازه زمانی اول مرداد تا 20 مرداد امسال، تعداد 18 هزار و 133 مورد بازرسی در استان صورت گرفته است.

اسکندری با اشاره به وجود 895 انبار و 321 سردخانه، تعداد بازرسی ها از واحدهای مذکور را یک هزار و 200 مورد عنوان کرد: در کل ارزش ریالی پرونده های ریالی تخلفات مکشوفه بیش از 11 میلیارد ریال است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی بیان کرد: با مقایسه عملکرد فوق نسبت به مدت مشابه ماه قبل به ترتیب هشت درصد افزایش در بازرسی ها، 10 درصد افزایش در تشکیل پرونده و 22 درصد افزایش در تخلفات مکشوفه و 2 هزار و 116 درصد افزایش در ارزش ریالی پرونده ها بوده است .

وی ادامه داد: همچنین با مقایسه عملکرد فوق نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب هشت درصد افزایش در بازرسی ها، 40 درصد افزایش در تشکیل پرونده و 25 درصد افزایش در تخلفات مکشوفه و سه هزار و 4 درصد افزایش در ارزش ریالی پرونده ها است.

اسکندری افزود: عمده پرونده های متشکله کالایی به ترتیب مربوط به انواع نان، میوه وتره بار، لوازم خانگی، پوشاک، گوشت مرغ و قرمز و حبوبات و برنج و همچنین عمده تخلفات نیز به ترتیب مربوط به عدم درج قیمت، گرانفروشی، کم فروشی و... است.

وی با اشاره به اینکه در مدت زمان مذکور تعداد 317 مورد شکایات قابل پیگیری اخذ شده است، افزود: از مجموع شکایات دریافتی 192 مورد به صورت تلفنی، 87 مورد به صورت حضوری، 19 مورد به صورت کتبی و تعداد 125 مورد نیز گزارش ناظران افتخاری دریافت بوده است.

وی گفت: در اجرای طرح تشدید بازرسی ها بعلت نوسانات اخیر نرخ کالا و ارز و در جهت حفظ ثبات و آرامش در بازار جلساتی با اتحادیه لاستیک فروشان، آهن فروشان، قصابان، درودگران و لوازم خانگی فروشان برگزار شد.

اسکندری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص دریافت ارز دولتی از سوی 14 شرکت جهت واردات کالاهای اساسی، کاغذ عکاسی، چای و غیره، گفت: پس از بررسی های کارشناسی دو شرکت تجاری که در مهلت مقرر قانونی از ارائه برگ سبز و اسناد واردات کالا خودداری کردند پرونده تحت عنوان عدم اجرای تعهدات به مبلغ تقریبی 355 میلیارد ریال به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا