اخبار
کد خبر : 6449 ۱۳۹۷/۰۶/۱۴   ۲۲:۰۶:۴۶

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:
ممانعت از انباشت سیب صنعتی در کنار جاده های استان

 

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از انباشت و خرید سیب صنعتی به صورت غیربهداشتی در کنار جاده های استان ممانعت می کنیم.

به گزارش نای قلم، اسمعیل کریم زاده در سی و چهارمین جلسه زنجیره سیب درختی آذربایجان غربی در ارومیه اظهار کرد: سعی داریم بسته بندی مطلوب و بهداشتی سیب صنعتی توسط باغداران را در استان اجرایی کنیم.

وی افزود: سازمان تعاون روستایی می تواند به عنوان کارگزار در این زمینه وارد عمل شود و در خرید و انباشت سیب صنعتی  در مراکز خرید به صورت توافقی همکاری کند.

کریم زاده با بیان اینکه استقرار زنجیره سیب درختی در استان موجب تسهیل در اجرای سیاست های صادراتی سیب درختی می شود، اضافه کرد: از جمله مزایای استقرار این زنجیره برای کشاورزان، ایجاد اطمینان کامل از بازاریابی برای سیب تولیدی است به گونه ای که حتی سیب صنعتی نیز بر روی دست کشاورزان نخواهد ماند.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به تحول بزرگ ایجاد شده در استقلال تصمیم گیری و تشکیل زنجیره در استان افزود: این موضوع نقطه عطفی در بروز استعدادها و توانایی تلاشگران عرصه تولید و سازندگی محسوب و باید در یک بدنه واحد برای راه اندازی آن تلاش شود.

وی با بیان اینکه در تولید سیب درختی مقام اول کشوری را داریم، ادامه داد: از جمله مشکلات اساسی در امر صادرات و حمل و نقل این محصول، کمبود کانتینرهای یخچالدار برای صادرات به کشورهای مقصد است که ایجاد این زنجیره در امر بازارسانی و فروش محصول سیب درختی استان تاثیر بسزایی خواهدد داشت.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه بیان کرد: چهار حلقه تولید، صادرات، صنایع تبدیلی و تکمیلی و حمل و نقل در این زنجیره فعالیت می کنند که سه نفر از حلقه تولید، یک نفر از حلقه صادرات، یک نفر از حلقه صنایع تبدیلی، یک نفر از صنایع تکمیلی و یک نفر از حلقه حمل و نقل در این زنجیره عضو هیات مدیره خواهد بود.

احمد دهقان با اشاره با آغاز فراخوان عضوگیری برای ثبت شرکت سهامی خاص سیب آذربایجان غربی، افزود: سطح سهام سرمایه گذاری این زنجیره در حدود 10 میلیارد تومان است که مقررشده است که 60 درصد از سهام این شرکت در اختیار تولید کنندگان و 40 درصد در اختیار صادرکنندگان، صاحبان صنایع تبدیلی و تکمیلی و حمل و نقل قرار گیرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا