Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 6446 ۱۳۹۷/۰۶/۱۴   ۲۲:۰۶:۴۶

سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری آذربایجان غربی:
فاصله زیادی با اهداف پیش بینی شده در حوزه گردشگری داریم

 

سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت: در سال های اخیر اقدامات خوبی برای ارتقای شاخص ها حوزه گردشگری انجام گرفته است اما هنوز با اهداف پیش بینی شده فاصله زیادی داریم.

به گزارش نای قلم، پیمان آرامون در سومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان که با حضور اعضای این ستاد برگزارشد، اظهار داشت: باید در راستای افزایش سطح خدمات به گردشگران در حوزه هتل داری و راهنمای مسافران تلاش های مضاعفی انجام شود.

وی افزود: آذربایجان غربی با داشتن 2 اثر ثبت شده در فهرست آثار جهانی و مناظر زیبا و مناطق بکر طبیعی، اماکن تاریخی کم نظیر یکی از نقاط دارای ظرفیت بالای جذب گردشگر است که با معرفی کامل این جاذبه ها و تکمیل زیرساخت های مورد نیاز به یکی از قطب های گردشگری کشور تبدیل می شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری آذربایجان غربی با اشاره به دغدغه مدیران ارشد و تاکیدات مقام عالی استان در این حوزه افزود: هر یک از مسئولان استان و دستگاه های اجرایی باید به عنوان سفیران گردشگری جاذبه های طبیعی و تاریخی موجود در استان را به نحو شایسته معرفی کرده و در جذب گردشگران به این خطه از کشور تاثیرگذار باشند.

آرامون بر نقش ستاد اجرایی خدمات سفر در ارتقاء جایگاه استان در حوزه گردشگری نیز اشاره ای کرد و افزود: با خرد جمعی مسئولان و فعالان در این حوزه می توان به وظایف اصلی این ستاد در هم افزایی توان و امکانات استان برای تحقق برنامه ها و اقداف پیش بینی شده در صنعت گردشگری جامعه عمل پوشانید.

وی بوم گردی و گردشگری روستایی را از دیگر ظرفیت های استان در جهت تقویت این صنعت دانست و افزود: با رونق گرفتن این حوزه علاوه بر ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای خانوارهای روستایی بر رونق صنایع دستی و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت.

آرامون همچنین با اشاره به افزایش حجم سفرهای برون شهری در روزهای پایانی تابستان بر تلاش مجموعه دستگاه های عضو این ستاد در آرام سازی ترافیک در جاده ها، نظارت بر تردد خودروها وکاهش تصادفات و تلفات جاده ای در استان تاکید کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: در پنج ماهه اخیر سال، تعداد افراد خارجی که در هتل ها و مهمانپذیرهای استان اقامت داشته اند، 34 هزار نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ،بیست و هفت درصد افزایش داشته است .

جلیل جباری همچنین گفت: در چند ماه اخیر مجموع اقامت کنندگان در مراکز اقامتی استان حدود هشتصد هزار نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش 20 درصدی را نشان می دهد .

در ادامه این جلسه مسئولان کمیته های زیرمجموعه ستاد اجرایی خدمات سفر گزارشی از آخرین اقدامات انجام گرفته در حوزه گردشگری استان درایام تابستان امسال ارائه کردند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا