اخبار
کد خبر : 644 ۱۳۹۴/۰۶/۲۸   

میزان تولید فولاد در آذربایجان غربی افزایش می یابد

* عمر تولید فولاد در استان تنها به 10 سال می‌رسد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از افزایش میزان تولید فولاد در آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش نای قلم، جعفر صادق اسکندری در گفت و گویی اظهار کرد: صنعت فولاد استان صنعت نوپایی محسوب می‌شود این سازمان قصد ایجاد ظرفیت جدید یک میلیون و 600 هزار تنی جدید را در استان دارد که اگر این طرح‌ها به بهره‌برداری برسند، می‌توانند سهم بسیار زیادی در شکوفایی اقتصادی استان و کشور داشته باشند.

وی افزود: عمر تولید فولاد در استان تنها به 10 سال می‌رسد و کارخانجات فولاد استان مانند کارخانجات سایر استان‌ها وابسته به حمایت‌های دولتی نیستند که در صورت حمایت دولت از صنعت فولاد استان شاهد ارزش افزوده بیشتری برای صنعت در استان خواهیم بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با بیان اینکه برخی از صنایع فولاد استان دارای محصولات بی‌نظیری در کشور هستند، افزود: لوله‌های اسپیرال از جمله محصولات منحصر به فرد فولاد استان است که از این لوله‌ها برای انتقال گاز و آب استفاده می‌شود و واحد لوله نورد خاورمیانه که در شهر ارومیه واقع است، تنها واحدی است که این محصول را تولید می‌کند و این محصول به کشورهای عراق و افغانستان نیز صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است که با افزایش ظرفیت خطوط تولید فولاد در استان و همچنین استفاده از تکنولوژی مدرن و به‌روز دنیا، ارزش افزوده استان را در بخش فولاد ارتقا بخشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: برای تامین مواد اولیه کارخانجات تولید فولاد در استان، کنسرسیوم مواد معدنی تشکیل یافته که بتوانیم با ایجاد زنجیره‌های تولید در این زمینه بیشتر فعالیت کنیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا