اخبار
کد خبر : 6438 ۱۳۹۷/۰۶/۱۱   ۲۲:۲۷:۲۳

یادداشت روز؛
اعتماد عمومی؛ بزرگ‌ترین سرمایه

 

در حال حاضر در شرایطی که در کشور دچار کاهش اعتماد عمومی شده‌ایم، برخی سخنانی را مطرح می‎کنند که به جای دلگرمی به مردم و کمک به دولت، حکومت و نظام جمهوری اسلامی، آب در آسیاب دشمن می‎ریزند. این سخنان ناامید‌کننده از برخی تریبون‎ها در حالی بیان می‎شود که مردم اغلب به گوینده این سخنان به‌دلیل جایگاهی که داشته‌اند، اعتماد دارند.

 بنابراین با توجه به اعتمادی که مردم به برخی شخصیت‎ها دارند، آنها هم نباید از این اعتماد در جهت منافع شخصی و حزبی استفاده کنند. در شرایطی که باید ریشه‎های اعتماد در مردم را مستحکم کرد و به‌ویژه اعتماد را به مردم برگرداند، برخی به جای حفظ منافع ملی و نظام، در جهت خلاف آن حرکت کرده‎اند. بنابراین سخنانی که از برخی تریبون‎ها بیان می‎شود، به اعتماد عمومی مردم، کلیت نظام و ارکان نظام خدشه وارد کند و اینها خلاف منافع ملی کشور و ملت است، با هر نیتی که می‎خواهد باشد.

بنده معتقدم که نیت حفظ منافع ملی یکی از واجب‌ترین نیت‎هاست. نظام جمهوری اسلامی مفت و مجانی به دست نیامده است، چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب هزاران شهید، زندانی و جانباز تقدیم انقلاب شده است و بزرگ‌ترین سرمایه نظام نیز اعتماد عمومی است.

 اگر اعتماد عمومی خدشه‎دار شود که متاسفانه تا حدی هم شده، خدشه به کل کشور و نظام وارد می‌شود. ما جمهوری اسلامی ایران هستیم، یعنی دوبال جمهوریت و اسلامیت با هم هستند وگرنه در خلأ که نمی‌توان کاری کرد. اگر بخواهیم به‌صورت نابجا عمل کنیم، باعث بدتر شدن وضعیت خواهد شد و باعث همهمه و آشوب می‎شود.

امیدواریم که دست‌اندرکاران اصلی کشور تدبیری بیندیشند که حالت هرج و مرج در کشور نباشد. اگر به این مهم توجه کافی نشود مانند شتری خواهد بود که به نوبت دم در هر کسی می‎خوابد؛ یعنی اگر مسائلی مانند تجمع فیضیه قم حل نشود، می‌توان انتظار داشت که شعارهایی که آنها مطرح کردند دم در بقیه هم می‎خوابد.

مردم وقتی بی‌اعتماد می‌شوند بدترین و بالاترین واکنش را ممکن است نشان دهند. بنده معتقدم بی‌اعتمادی مردم سمی مهلک برای نظام است و باید دستگاه‌های نظارتی که هدایت کلی جامعه را برعهده دارند آنها باید تدبیری بیندیشند و از این اقدامات پیشگیری کنند. گاهی اوقات باید شک کرد، باند مافیایی پشت موسسات مالی، باند مافیایی قاچاق کالا، باند مافیایی بهره‎مند شدن از تحریم‌ها و غیره، در ظاهر اینها به گونه‎ای بهم پیوستگی وجود دارد.

غلامرضا حیدری/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا