Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 6437 ۱۳۹۷/۰۶/۱۱   ۲۲:۲۷:۲۳

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تاکید کرد
لزوم مشارکت بیشتر بانک ها در اعطای تسهیلات متقاضیان واحدهای گلخانه ای

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بر لزوم تسهیل روند اعطای تسهیلات به واحدهای گلخانه ای و پرورش قارچ خوراکی توسط بانک های عامل در استان تاکید کرد.

به گزارش نای قلم، اسمعیل کریم زاده در جلسه کمیته استانی نظام صدور پروانه واحدهای گلخانه‌ای و قارچ خوراکی استان اظهار کرد: در سال جاری 16 متقاضی راه اندازی طرح کشت متراکم گلخانه ای به بانک کشاورزی جهت اخذ تسهیلات معرفی شده است که با راه اندازی این واحدها علاوه بر صرفه جویی قابل ملاحظه ای در مصرف آب در بخش کشاورزی ،اشتغالزایی در این بخش نیزتوسعه می یابد.

وی با تاکید بر تشکیل کمیته پنج گانه برای رسیدگی به امورات گلخانه ای استان افزود: حمایت جدی از کشت های متراکم برای افزایش و تثبیت تولید در فصول سال در مناطق مختلف کشور از سیاستهای وزارت جهاد کشاورزی در این راستا است که باید از کلیه ظرفیت های استانی برای توسعه کشتهای متراکم گلخانه ای در استان استفاده شود.

کریم زاده ادامه داد: کل اعتبار آذربایجان غربی در بخش اشتغال پایدار، روستایی و عشایری، 480 میلیارد تومان است، که تاکنون 218 میلیارد تومان از این اعتبار در مرحله اول برای استان وصول شده که 45 درصد از این اعتبار مصوب برای اجرای طرح های کشاورزی تخصیص یافته است که همه نهادهای مسئول و بانک ها در راستای سرعت بخشیدن به اعطای تسهیلات اشتغال فراگیر و پایدار اهتمام ویژه داشته باشند تا بتوانیم در زمان مقرر اعتبارات تخصیصی را به مصرف برسانیم.

مدیر شهرک های کشاورزی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی  نیز در این جلسه افزود: تاکنون با موافقت ستاد وزارت متبوع و سازمان جهاد کشاورزی استان بالغ بر 520 هکتار از اراضی سطح استان برای ایجاد شهرک های گلخانه ای تخصیص یافته است.

جفایی تصریح کرد: در حال حاضر با تخصیص آب به عرصه های پیشنهادی واقع در مناطق برخوردار از آب های مرزی در ماه های اخیر و موافقت 528 هکتار در چهار نقطه از استان، سطح شهرک های کشاورزی  گلخانه ای  از مرز هزار هکتار فراتر خواهد رفت.

وی بیان کرد: هم اکنون کلیه عرصه های شهرک های کشاورزی با کاربری گلخانه ای در شهرستان های تکاب 1 هکتار، به تعدادیک واحد ، نقده  35 هکتار به تعداد52 واحد، مهاباد 12.4 هکتار به تعداد 19 واحد واگذار گردیده و سایر عرصه های شهرک های کشاورزی در مابقی شهرستانها نیز عمدتا در حال سرمایه گذاری و عقد قرارداد با متقاضیان است.

در ادامه این جلسه مدیر باغبانی ، مدیر عامل شهرکهای کشاورزی و رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان نیز موانع و مشکلات احتمالی در اجرای نظام گلخانه ای و قارچ خوراکی رامطرح نموده و در جهت رفع این موانع تصمیماتی اتخاذ شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا