اخبار
کد خبر : 6427 ۱۳۹۷/۰۶/۱۰   ۱۲:۴۳:۴۴

شاعر برجسته آذری زبان:
تقریب مذاهب اسلامی نقطه اوج جشنواره رضوی است

 

یک شاعر برجسته آذری زبان گفت: امروز شاعران رضوی باید در آیینه هنر فضائل اخلاقی، فرهنگی و ... امام رضا (ع) را به جامعه جهانی منتقل کنند.

به گزارش نای قلم، بیت الله جعفری در گفتگوی اختصاصی اظهار داشت: توسعه فرهنگ وحدت و تقریب مذاهب اسلامی نقطه اوج جشنواره رضوی است.

وی افزود: جشنواره بین المللی رضوی به زبان ترکی آذری حرکت عملی برای ایجاد وحدت میان مسلمانان است.

این شاعر آذری زبان اضافه کرد: جشنواره رضوی می‌توانند اطلاعات مفیدی را درباره شخصیت امام رضا (ع) به مردم جامعه منتقل کند و باعث آشنایی بیشتر کودکان و نسل جوان با سیره این پیشوای دینی شود.

جعفری خاطرنشان کرد: در ترویج فرهنگ رضوی مهم است که مردم را به اخلاق و رفتار رضوی دعوت کنیم.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ و گفتمان رضوی، ترویج اسلام ناب است، افزود: سیره علمی و اخلاقی ائمه معصوم (ع) به ویژه امام رضا (ع) می‌تواند مقدمه‌ساز ایجاد تحولات بزرگی در جامعه باشد.

این شاعر برجسته آذری زبان اضافه کرد: ما باید به شخصیت امام رضا (ع) به عنوان یک اسوه توجه کنیم و اجازه ندهیم ابعاد شخصیتی ایشان مورد غفلت و تحریف قرار گیرد؛ لذا برای شناساندن شخصیت این امام (ع) باید تلاش کنیم تا چهره واقعی ایشان را به مردم نشان دهیم.

وی با بیان اینکه امروز زبان هنر بهترین راه برای انتقال واقعیت ها و معرفی شخصیت امام رضا (ع) به جامعه است، تصریح کرد:

جعفری خاطرنشان کرد: این جشنواره کار بسیار ارزشمندی است چون مردم ما خورشید تابان ایران زمین را امام رضا(علیه السلام) می دانند و در راستای این محور مردم می توانند به ارتقای معنوی برساند و انس مردم را با اهل بیت بیشتر کنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا