اخبار
کد خبر : 6414 ۱۳۹۷/۰۶/۰۹   ۲۱:۱۰:۲۰

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس خبر داد
همایش سالانه شمس و مولانا در آستانه ثبت جهانی در یونسکو

 

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس از برگزاری چهارمین همایش بین المللی شمس و مولانا در خوی خبر داد و گفت: همایش سالانه شمس و مولانا در آستانه ثبت جهانی در یونسکو قرار دارد.

به گزارش نای قلم، سید تقی کبیری در گفتگویی با اشاره به برگزاری چهارمین همایش بین المللی شمس و مولانا در شهرستان خوی، عنوان کرد: این همایش امسال با ویژگی‌های خاصی در خوی برگزار شد و 12 تن از سفرا و رایزنان فرهنگی از کشورهای مختلف به ویژه کشورهای فارسی زبان و همسایه بود.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر برخی شخصیت‌‎های علمی داخلی و خارجی در این همایش حضور داشتند که در کنار حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جایگاه ویژه‌ای به این همایش داد.

ارائه بیش از 100 مقاله به دبیرخانه جشنواره

وی افزود: در حاشیه این همایش بین المللی، جشنواره ملی آواها و نماها به مدت سه روز از تاریخ پنجم تا هفتم شهریورماه برگزار شد و علاوه بر این 11 مقاله برتر از میان بیش از 100 مقاله ارسالی به دبیرخانه علمی این همایش نیز جهت ارائه انتخاب شده که در طول 2 روز برگزاری آن ارائه شد.

کبیری از ارائه پیشنهادی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این مراسم خبر داد و گفت: با پذیرش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مقرر شد از سال آتی جایزه ملی شمس و مولانا با نظر کارشناسان و کارگروه تخصصی که مقرر است داوری کند، تشکیل شود و این جایزه با ارزش به شرکت‌کنندگان در جشنواره اعطا می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین کمیسیون ملی یونسکو برای ثبت سالانه این همایش بین المللی اقدام کرده است که امیدواریم برای سال آینده میلادی این تلاش‌ها نتیجه بخش شود که مقدمات آن انجام شده و در مسیر ثبت جهانی قرار دارد.

پیشنهاد ساخت فیلم یا سریالی از زندگی شمس تبریزی و مولانا

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین پیشنهادی برای ساخت فیلم یا سریال شمس و مولانا از سوی تولیت بارگاه شمس تبریزی به معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما ارائه شد که هماهنگی‌‎هایی نیز در این راستا در حال شکل‌گیری است که چنانچه به  نتیجه برسد خروجی بسیار خوبی برای این همایش و گام بسیار مهم و ارزنده در شناساندن این مفاخر به مردم و مخاطبان و فرهنگ دوستان است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا