اخبار
کد خبر : 6411 ۱۳۹۷/۰۶/۰۷   ۲۳:۵۲:۵۲

استاندار آذربایجان غربی:
کوله بری دیگر وجود نخواهد داشت

 

استاندار آذربایجان غربی گفت: بر اساس قانون معابر، کوله بری دیگر وجود نخواهد داشت.

به گزارش نای قلم، محمدمهدی شهریاری در مراسم آغاز عملیات احداث بزرگراه نقده - پیرانشهر – تمرچین اظهار داشت: برای کمک به مرزنشینان 55 هزار کارت الکترونیکی فقط در پیرانشهر توزیع شده است و دولت برای حمایت از مرزنشینان و تامین معیشت آنان پول پرداخت می کند.

وی یکی از شاخص ترین اقدامات مدیریت استان را مبارزه با رانت و فساد عنوان کرد و افزود: به شما مرزنشینان باید بگویم، با بسته شدن راه رانت خواران، سالانه بصورت متوسط بیش از هزار میلیارد ریال از فساد در حوزه فروش سوخت در استان جلوگیری شده و این روش به الگویی برای مبارزه با رانت فروش سوخت در سایر استان های مرزی تبدیل شده است، به طوری که در این مسیر از رانت بیش از 10 هزار میلیارد ریالی جلوگیری شده است.

 استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: در حالی که پیش از این سالانه حدود 20 میلیارد تومان درآمد حاصل از فروش سهمیه سوخت به حساب استانداری واریز می شد، با توقف رانت و فساد تنها در یک ماه حدود 22 میلیارد تومان درآمد از این محل جهت بهبود معیشت مرزنشینان به خزانه واریز شده است.

وی بیان کرد: از محل توقف این رانت، 80 هزار خانوار روستایی که در 20 کیلومتری مرزهای استان ساکن هستند از بیمه تامین اجتماعی روستائیان و عشایری برخوردار می شوند.

استاندار آذربایجان غربی، با بیان اینکه تامین امنیت مناطق مرکزی استان با رسیدگی به محدوده های مرزی امکان پذیر است، افزود: 240 هزار تومان از هزینه سالانه این بیمه خانواده های مرزی را استانداری از محل درآمدهای فروش سوخت و 480 هزار تومان دیگر را دولت تامین می کند.

وی همچنین ادامه داد: از محل درآمد های حاصل از فروش سوحت نیز با همکاری کمیته اماداد امام خمینی(ره) به افراد نیاز مند ساکن مرز مسکن احداث می شود.

شهریاری افزود: صاحبان هر یک از این واحدهای روستایی در صورت بروز حوادث غیرمترقبه 30 میلیون تومان از بیمه دریافت می کنند.

 وی با اشاره به پرداخت بخشی از هزینه های درمانی مرزنشینان از محل درآمد حاصل از فروش سوخت گفت: تاکنون بالغ بر 2 میلیارد تومان هزینه های درمانی این افراد از طرف استانداری آذربایجان غربی پرداخت شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا