Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 641 ۱۳۹۴/۰۶/۲۸   

کانون های گرد و غبار در حاشیه دریاچه ارومیه شناسایی شد

*81 هزار نهال براي بيابان زدايي حاشيه درياچه اروميه کشت شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: سه کانون گرد و غبار در شهرستان های ارومیه ، سلماس و میاندوآب شناسایی شده است و فعالیت های لازم در آنها در حال اجراست.

به گزارش نای قلم، رحمان وهاب زاده در گفت و گویی اظهار کرد: جلوگیری از حرکت گرد و غبار و ایجاد پوشش گیاهی در مناطق مورد نظر از جمله فعالیت های اجرایی در این راستا در آذربایجان غربی بوده است.

وی افزود: بیش از 81 هزار اصله نهال و بوته گلدانی در راستای مقابله با بیابان زایی حاشیه دریاچه ارومیه و ریزگردهای ناشی از آن در این استان کاشته شده است.

وهاب زاده اضافه کرد: از این تعداد 11 هزار اصله نهال در کانون های سه گانه ریزگردهای حاشیه دریاچه ارومیه در سه منطقه جبل ارومیه، فسندوز میاندوآب و چوپانلوی سلماس کاشته شده تا جلوگیری ایجاد بیابان سد شود.

وی افزود: در کنار برنامه ریزی برای تعیین محل های کاشت، تحقیقات گسترده ای نیز در راستای تعیین انواع موثر درختان در ایجاد پوشش گیاهی مناسب در حاشیه دریاچه ارومیه صورت گرفته است.

وهاب زاده گفت: طبق تحقیقات، درخت گز و بوته هایی نظیر آتریپلکس و کوخیا در این راستا موثر تشخیص داده شده که برای بیابان زدایی از این درختان و بوته ها استفاده می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی افزود: علاوه بر نهال های کاشته شده در حاشیه دریاچه ارومیه 70 هزار بوته گلدانی نیز کاشته شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا