اخبار
کد خبر : 6397 ۱۳۹۷/۰۶/۰۳   ۲۳:۱۱:۰۸

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:
مشکلی برای تولید گوشت مرغ در آذربایجان غربی وجود ندارد

 

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی ظرفیت بالایی در تولید گوشت مرغ دارد و مشکلی برای تولید این گوشت در استان وجود ندارد.

به گزارش نای قلم، فضل الله قریشی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: ۷۲۷ واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت ۱۵ میلیون قطعه جوجه در استان آذربایجان غربی فعالیت می کنند.

وی در خصوص مشکلات مرغداران افزود: عمده مشکلات مرغداران آذربایجان نوسانات قیمت نهاده های مصرفی و همچنین قسمت مرغ زنده ودر مقاطعی از سال شیوع بیماری های واگیراست.

قریشی با اشاره به افزایش قیمت مرغ در چند ماه گذشته، افزود: افزایش قیمت گوشت مرغ به دلیل افزایش قیمت ارز و افزایش قیمت نهاده‌های ذرت و سویا در بازارهای جهانی، از جمله دلایل افزایش قیمت مرغ در چند ماه گذشته بود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی افزایش دما و کاهش تولید در مرغداری ها را از دیگر عوامل افزایش قیمت گوشت مرغ در روزهای اخیر دانست و خاطرنشان کرد: با افزایش دما وزن مرغ ها کاهش پیدا کرد و به حد استاندارد نرسید و باعث شد مرغ کمتری روانه بازار مصرف شود.

وی اضافه کرد: همچنین شیوع آنفولانزای مرغی در آذربایجان شرقی باعث صدور گوشت مرغ آذربایجان غربی به این استان شد.

قریشی اعتصاب کامیونداران را دیگر عامل گران شدن مرغ در بازار عنوان کرد و افزود: چون نیاز دان استان خارج از استان و حتی خارج از کشور تامین می شود، به همین دلیل اعتصاب کامیون داران باعث شد مرغداری های گوشتی استان ضربه سنگینی را متحمل شوند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: با توجه به این دلایل افزایش قیمت به نسبت سال گذشته طبیعی است اما باید بصورتی مدیریت شود که مصرف‌کننده و تولید‌کننده آسیب نبینند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با مدیریت صحیح وضعیت رو به بهبود است و در مرداد ماه بیش از چهار میلیون و ۲۰۰ جوجه ریزی شده است که بیش از نیاز استان است.

قریشی اظهار امیدواری کرد با افزایش میزان جوجه‌ریزی شاهد سیر نزولی کاهش قیمت این محصول باشیم.

وی ادامه داد: برای مدیریت بازار ۵۰ تن مرغ منجمد در کل استان توزیع و پیش بینی می شود در ۱۵ روز آینده وضعیت به عالت عادی و نرمال خود برگردد.

قریشی گفت: در سال گذشته مقدار ۸۴ هزار تن گوشت مرغ در استان تولید شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا