Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 6394 ۱۳۹۷/۰۶/۰۳   ۲۲:۰۰:۱۹

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:
ناسالم بودن محصولات گوشتی در استان شایعه است

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: تبلیغات منفی و برخورد سیاسی مبنی بر ناسالم بودن محصولات کشاورزی و گوشتی در استان وجود دارد که شایعه ای بیش نیستند.

به گزارش نای قلم، اسمعیل کریم زاده در گفتگوی خبری اظهار داشت: تمامی محصولات کشاورزی آذربایجان غربی در آزمایشگاه های جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی آزمایش می شوند که خوشبختانه از کیفیت مطلوب و بالایی برخوردار هستند.

وی افزود: کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی و تولیدات گوشتی مورد توجه سازمان جهاد کشاورزی بوده و نظارت‌ها و بررسی‌های مستمر انجام گرفته و در صورت بروز تخلف نیز به شدت برخورد می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: استراتژی‌های اصلی سازمان جهاد کشاورزی تولید محصولات سالم و تامین امنیت غذایی جامعه است.

کریم زاده اضافه کرد: استفاده از کودهای شیمیایی و سموم آفات نباتی برای تولید محصولات کشاورزی در حد استانداردهای تعریف شده است و مردم با اطمینان و بدون نگرانی می توانند نسبت به خرید و مصرف آن ها اقدام کنند.

آذربایجان‌غربی پنجمین استان تولیدکننده گندم در کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه سخنان خود تصریح کرد: آذربایجان‌غربی پنجمین استان تولیدکننده گندم در کشور است.

کریم زاده اضافه کرد: این استان با توجه به شرایط آب و هوایی و وجود گندم زار دیم و آبی یکی از استان‌های برتر در تولید گندم برای خودکفایی در کشت این محصول پرمصرف است.

وی اذعان کرد: بر اساس پیش بینی ها ۶۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز زارعین خریداری می شود که تاکنون ۵۱۱ هزار تن گندم خوراکی و۳۰ هزار تن گندم بذری خریداری شده است.

کریم زاده با بیان اینکه امسال 50 درصد وجه خرید گندم در همان هفته نخست به حساب کشاورزان واریز می‌شود، اظهار داشت: ۳۲۲ میلیارد تومان از بابت خرید گندم به کشاورزان آذربایجان غربی پرداخت شده است.

وی گفت: قرار است تا پایان برداشت گندم ۶۳۰ میلیارد تومان به حساب کشاورزان وارزیر شود.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، این استان همچنین با داشتن ۲۸ سیلوی گندم با مجموع ظرفیت ۸۲۴ هزار تنی استانی پیشرو در ذخیره این محصول استراتژیک در کشور است.

سیاست های راهبردی جهاد کشاورزی استان؛ ایجاد بازارهای صادراتی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی همچنین سیاست های راهبردی جهاد کشاورزی استان را ایجاد بازارهای صادراتی برای محصولات کشاورزی عنوان و اضافه کرد: اتخاذ سیاست گذاری مناسب در تامین نیازهای کشورهای همسایه و شناخت بازارهای هدف، باعث توسعه و رونق صادرات محصولات کشاورزی می شود.

کریم زاده افزود: خوشبختانه در سال‌های گذشته شاهد صادرات مناسبی با توجه به کیفیت محصولات تولیدی و کیفیت بسته‌بندی بوده‌ایم.

وی گفت: محصولات تولیدی نیز به کشورهایی همچون عراق، کشورهای حوزه خلیج فارس(عمان، قطر و دبی)، افغانستان، پاکستان و روسیه صادر شده است.

افتتاح و کنگ زنی 265 پروژه در هفته دولت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود از افتتاح و کنگ زنی 265 پروژه با اعتباری بالغ بر 549 میلیار ریال در هفته دولت خبر داد.

کریم زاده اظهار داشت: 252 پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۰۶ میلیارد ریال افتتاح و ۱۳ پروژه نیز با اعتباری بالغ بر ۴۳ میلیارد در بخش های مختلف کشاورزی استان کلنگ زنی می شود.

به گفته وی، با بهره برداری از پروژه های عمرانی برای ۴۴۴ به صورت مستقیم و ۶۵۶ نفر به صورت غیرمستقیم زمینه اشتغال فراهم می شود.

کریم زاده افزود: از مجموع این پروژه ها 10 پروژه در بخش مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی با اعتبار بالغ بر ۲۳۴ میلیارد ریال و با اشتغالزایی ۵۴ نفر به صورت مستقیم آماده بهره برداری هستند.

وی ادامه داد: این طرح ها شامل شش طرح انبارداری و نگهداری مواد غذایی در سردخانه ثابت در دمای بالای صفر درجه در شهرستان های ارومیه، اشنویه و مهاباد با ظرفیت مجموعا ۱۲ هزار ۷۰۰ تن و یک طرح بسته بندی حبوبات و غلات و برنج با ظرفیت ۵۰۰ تن در شهرستان تکاب و یک طرح آرد جو با ظرفیت ۲هزار ۵۰۰ تن در شهرستان مهاباد و یک طرح بسته بندی خشکبار با ظرفیت هزار تن در شهرستان ارومیه و یک طرح بسته بندی عسل با ظرفیت ۱۰۰ تن در شهرستان تکاب هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به پروژه های آب و خاک گفت: ۱۷۸پروژه در مدیریت آب و خاک با اعتباری بالغ بر ۱۷۲ میلیارد ریال به بهرداری می رسند که برای ۳۱۳ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می شود.

کریم زاده تصریح کرد: این طرح ها شامل ۱۷۱ طرح سیستم های نوین آبیاری تحت فشار با مساحت بیش از یک هزار ۸۹ هکتار و ۲ طرح انتقال آب با لوله به مساحت ۶.۱کیلومتر و یک طرح استخر ذخیره آب و ۲ طرح پوشش انهار سنتی و یک طرح برقی کردن چاه های کشاورزی و یک طرح لای روبی قنات هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: تعداد ۴۶ پروژه از مجموع ۲۵۲ پروژه قابل افتتاح، در اداره کل امور عشایر با اعتباری بالغ بر ۲۶ میلیارد ریال آماده بهره برداری بوده و این طرح ها شامل دو طرح مرمت و بازسازی ایل عشایری، یک طرح احداث دیوار ساحلی و آب نما و یک طرح احداث پل و مرمت و بازسازی ایل عشایری و غیره است.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: تعداد پنج پروژه در بخش مدیریت تعاون روستایی با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال و اشتغال ۴۳ نفر به صورت مستقیم آماده بهره برداری هستند که شامل یک طرح زمین چمن مصنوعی فوتبال، دو طرح باسکول و ۲ طرح غرفه محصولات دامی هستند.

کریم زاده بیان کرد: سه پروژه از مجموع ۲۵۲ پروژه قابل افتتاح در مدیریت شیلات با اعتبار بالغ بر پنج میلیارد ریال و اشتغال هشت نفر به صورت مستقیم آماده بهره برداری است.

وی افزود: این طرح ها شامل دو طرح پرورش ماهی سردابی با ظرفیت های ۱۰ و ۲۵ تن در شهرستان های تکاب و پلدشت و یک طرح پرورش ماهی گرم آبی با ظرفیت شش تن در شهرستان شاهین دژ است.

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به پروژه های قابل افتتاح در بخش معاونت بهبود تولیدات دامی و گیاهی افزود: در مجموع سه پروژه با اعتبار بالغ بر ۴۱ میلیارد ریال و اشتغال ۲۶ نفر به صورت مستقیم آماده بهره برداری هستند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا