اخبار
کد خبر : 6393 ۱۳۹۷/۰۶/۰۲   ۲۰:۳۲:۱۶

در اطلاعیه ای؛
شرح وظایف خانه‌های مطبوعات اعلام شد

 

اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد در اطلاعیه ای پیش نویس شرح وظایف خانه های مطبوعات سراسر کشور را برای دریافت نظرات کارشناسی اعلام کرد.

به گزارش نای قلم به نقل از معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این اقدام اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی با هدف دریافت نظرات کارشناسی و در راستای سیاست های کلی دولت مبنی بر کاهش تصدی گری و واگذاری امور به تشکل های صنفی صورت گرفته است.

بر این اساس صاحبنظران، اصحاب رسانه و مدیران مطبوعاتی تا 15شهریورماه فرصت دارند، نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را نسبت به جدول منتشره در سایت معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد به نشانی https://press.farhang.gov.ir به اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی اعلام کنند.

* خانه های مطبوعات در یک نگاه

مطبوعات نقش مهمی در رشد و ارتقای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی ملتها و نظارت، نقد و بهبود عملکرد حاکمان دارند و در عصری که رسانه های گروهی، کاربردی ترین ابزار جوامع برای تولید و انتقال اطلاعات قلمداد می شوند، نقش عمده رسانه‌های محلی به عنوان بازتاب ‌دهنده رویدادها ومشکلات منطقه‌ای در جهت ‌دهی نیروها و برنامه‌ریزی‌ برای رفع نارسایی ها و توسعه کشور بر کسی پوشیده نیست.

«خانه مطبوعات» به عنوان تشکیلاتی فرهنگی، صنفی، غیردولتی و غیرانتفاعی از دست‌اندرکاران مطبوعات و مراکز خبررسانی استان برای امور کمک به تامین حقوق و گسترش آزادی های قانونی و مسولانه رسانه های استان با رویکرد صنفی، کمک به اقتصاد رسانه های استان از طریق آموزش و ترویج شیوه های روزآمد مدیریت رسانه، استعدادیابی و حمایت از آموزش و اشتغال نیروهای مستعد در حوزه روزنامه نگاری حرفه ای، بسط و تقویت ارتباط مطبوعات استان با دستگاه های اجرایی، موسسات و نهادهای دولتی و عمومی و سایر صنوف و تشکل های قانونی، تدوین بانک های اطلاعاتی روزنامه نگاران، برگزاری جشنواره‏ها، نمایشگاه ها و بزرگداشت مناسبت های مطبوعاتی در استان، همکاری با مراکز عرضه و فروش نشریات محلی به منظور تقویت سامانه توزیع مطبوعات در استان، دفاع از حقوق حرفه¬ای اعضا و داوری در اختلافات داخلی روزنامه نگاران استان، حل مشکلات صنفی اعضا و فراهم آوردن تسهیلات رفاهی برای آنان و... تشکیل می شوند.

خانه های مطبوعات به موجب اساسنامه موجود خود این اهداف را دنبال می کنند: کمک به ارتقای کمی و کیفی مطبوعات محلی که خود متضمن تقویت نقش مطبوعات کشور و افزایش استانداردهای کار خبری و اطلاع رسانی کشور است، صرفاً از طریق حفظ حقوق و منافع مشروع و قانونی، بهبود وضع اقتصادی، اجتماعی، توسعه دانش فنی و امنیت شغلی - حرفه‌ای اصحاب جراید و شناسایی امکانات بالقوه و بهره گیری از افکار،‌ اندیشه، تجارب و اراده جمعی اصحاب مطبوعات و فعالان این عرصه میسر می شود.

انتهای پیام /


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا