اخبار
کد خبر : 6392 ۱۳۹۷/۰۶/۰۲   ۱۹:۳۱:۵۲

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی:
پروژه قطار مراغه به ارومیه ۱۵ شهریورماه آماده بهره برداری است

 

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: پروژه قطار مراغه به ارومیه ۱۵ شهریور ماه امسال آماده بهره برداری است.

به گزارش نای قلم، ابراهیم مبارک قدم در گفتگو با خبرنگاران که در محل خانه مطبوعات آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: پروژه قطار مراغه به ارومیه ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: بیش از 20 طرح عمرانی حوزه فعالیت این اداره کل به ارزش 204 میلیارد ریال با استفاده از اعتبارات عمرانی ملی و استانی همزمان با هفته دولت در این استان به بهره برداری می رسد.

مبارک قدم اضافه کرد: این میزان اعتبار برای اجرای طرح های مرمت و بازسازی حاشیه شهرها، بهسازی و آسفالت روستایی و کلنگ زنی و احداث تقاطع غیرهمسطح، مکان های آموزشی و افتتاح مسکن مهر در استان هزینه شده است.

بهره برداری از شش طرح در بخش ساماندهی حاشیه شهرها

وی ادامه داد: شش طرح در بخش ساماندهی حاشیه شهرها با حدود پنج میلیارد ریال هزینه در شهرستان های ارومیه، خوی، مهاباد و بوکان به بهره برداری می رسد.

مبارک قدم بیان کرد: همزمان با هفته دولت، یک باب مدرسه 12 کلاسه در ارومیه کلنگ زنی می شود و همچنین مراحل احداث و بهره برداری تقاطع غیرهمسطح کیلومتر 25 خوی - قطور نیز آغاز می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اضافه کرد: 14 طرح نیز در بخش بهسازی و آسفالت روستایی با هزینه ای بالغ بر 170 میلیارد ریال در شهرستان های ارومیه، اشنویه و میاندوآب به بهره برداری می رسد.

مبارک قدم با اشاره به اینکه این استان دارای پنج پایانه مرزی است، گفت: آذربایجان غربی 23 درصد پایانه های مرزی کشور را به خود اختصاص داده و وجود این پایانه ها فرصت بزرگی برای توسعه اقتصادی منطقه است.

وی افزود: نزدیک به 17 هزار نفر راننده در بخش حمل و نقل فعالیت کرده و سالانه نزدیک به 12 میلیون تن بار را در کشور جابجا می کنند.

 

تردد سالانه هفت میلیون مسافر در جاده های استان

وی ادامه داد: سالانه هفت میلیون مسافر در جاده های این استان تردد می کنند و همچنین سه میلیون مسافر نیز از مرزهای آذربایجان غربی تردد می کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه 44 نقطه حادثه خیز در جاده های استان وجود دارد، افزود: از این تعداد 35 نقطه پرتصادف و 9 نقطه مستعد حادثه است که تمامی این نقاط حادثه خیز آشکارسازی شده اند.

وی بیان کرد: مطالعات بهسازی قطعه یک و دو راه خوی قطور_رازی به اتمام رسیده و پس از برآورد این پروژه برای پیمان سپاری مناقصه برگزار خواهد شد و عملیات اجرایی 7.5 کیلومتر از نقطه صفر مرزی و از پایانه رازی به سمت قطور در حال انجام است که امیدواریم امسال به اتمام برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: بیشترین تصادفات در ورودی شهرها به دلیل تداخل برون شهری و درون شهری رخ می‌دهد که به همین منظور ساماندهی ورودی برخی از شهرها از جمله مهاباد و پیرانشهر و شاهین‌دژ را در دستور کار قرار داده‌ایم.

12 کیلومتر خوی به سلماس در هفته دولت به بهره برداری می رسد

مبارک قدم افزود: در بخش راه‌های اصلی نیز 70 کیلومتر احداث باند دوم با مشخصات بزرگراهی در دست اجرا قرار دارد و علی‌رغم مشکلات مالی توانستیم حدود 35 کیلومتر را به اتمام برسانیم و 12 کیلومتر خوی به شهرستان سلماس نیز در هفته دولت امسال بهره برداری می رسد.

وی تصریح کرد: 190 کیلومتر در حوزه راه‌های روستایی پروژه اجرایی وجود دارد که برنامه ریزی شده 130 کیلومتر آن‌ها در سال جاری احداث شوند و به اتمام می‌رسد و از این میزان حدود 33 کیلومتر آماده بهره برداری و اتمام است.

مبارک قدم گفت: شاخص برخورداری راه‌های روستایی از آسفالت مناسب تا انتهای سال 95 حدود 81 درصد بود و امیدواریم این شاخص به 85 درصد برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی تصریح کرد: تقاطع غیر هم سطح نقده محمدیار یکی دیگر از پروژه‌هایی است که به بهره برداری خواهد رسید و 5 هزار و 600 متر طول دارد و کلنگ زنی و اجرای تقاطع غیر هم‌سطح در محور خوی قطور_رازی نیز در هفته دولت سال جاری انجام خواهد شد.

مبارک قدم اظهار داشت: در خصوص واگذاری زمین‌های دولتی نیز یک هکتار زمین در مهاباد برای احداث بیمارستان تأمین اجتماعی واگذار شد و برای توسعه آرامستان ارومیه 13.9 هکتار با شهرداری ارومیه تفاهم انجام شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا