Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 6387 ۱۳۹۷/۰۶/۰۲   ۱۶:۵۹:۳۷

دبیر سی امین جشنواره تئاتر آذربایجان غربی :
٨ نمایش به جشنواره تئاتر آذربایجان غربی راه یافت

 

دبیر سی امین جشنواره تئاتر آذربایجان غربی با اشاره به اینکه هفت گروه نمایشی از ارومیه و هفت گروه نمایشی از دیگر شهرستان ها آثار خود را به دبیرخانه این رویداد هنری جهت بازبینی ارسال کرده بودند، گفت: چهار نمایش از مرکز استان و چهار اثر از شهرستان ها به بخش رقابتی این جشنواره استانی راه یافت.

به گزارش نای قلم، محمد کاظمی با اشاره به اینکه بختیار پنجه ای، شادی امیری و علی ضیایی اعضای هیات بازبین بودند، افزود: "کریم آقا"، "مجلس خستو شدن حملط"، "ترانه ها تلخ تارا" و "عاشقانه هایم را باد برده" از ارومیه به این جشنواره راه یافت که محمد خیرخواه، "مرتضی نورپور و پیمان سلیمانی"، وحید حصاری و پدرام رحمانی به ترتیب کارگردانان این نمایش های صحنه ای هستند.

وی با بیان اینکه نمایش های "عروسک" به کارگردانی علی قبچاق از نقده و "نارین" به کارگردانی امید پیرو اسلام از مهاباد به این جشنواره راه یافت، ادامه داد: علاوه بر نمایش های "ساری گلین و دلی عاشیق" به کارگردانی هوشنگ بابایی از میاندوآب، و "مرگ به روش نهنگ ها" به کارگردانی حجت الله قاسم نژاد از تکاب نیز در این جشنواره شرکت می کند.

وی بیان کرد: سی امین جشنواره تئاتر آذربایجان غربی در بخش های رقابتی و غیر رقابتی از ششم تا هشتم شهریور سال جاری در مجتمع فرهنگی هنری ارومیه و تماشاخانه چی چست این شهر برگزار می شود.

کاظمی گفت: نمایش های "به تدریج"، "تخم مرغ" و "گئرچگ رویا /رویای حقیقی" از ارومیه و همچنین "پدرانه"، "ایستگاه اتوبوس" و "صلح در تاریکی" از شهرستان ها جواز حضور در این جشنواره را کسب نکردند.

 بیست و نهمین جشنواره تئاتر آذربایجان غربی طی سال گذشته و از ١٤ تا ١٦ شهریور در ارومیه برگزار شد.

"بمناسبت ورود اشکان" به نویسندگی "پوریا کاکاوند" و کارگردانی سامان حسن زاده، "کافه سایه" به نویسندگی ابراهیم عادل نیا و کارگردانی مهرداد سعادت، "شب نامه" به نویسندگی بهزاد آقا جمالی و کارگردانی مشترک نوید پیروز نیا و پیمان سلیمانی، "آناتومی تنهایی" به نویسندگی و کارگردانی حامد محبی، "قاراپاپاق گلینی" به نویسندگی علی صابر رضایی و کارگردانی مشترک علی صابر رضایی و حسن رجبی نمایش هایی بود که از ارومیه به جشنواره تئاتر آذربایجان غربی راه پیدا کرد.

"لطفا بیدارشو دکتر" به نویسندگی و کارگردانی "فریبرز یاریجانی" از میاندوآب، "دامغالی دنیز" به نویسندگی و کارگردانی "اکبر محمدی" از نقده و "گاوهایی که یک هدف بزرگ داشتند" به نویسندگی "رسول بانگین" و کارگردانی "کوروش انتظاری" از پیرانشهر نیز در این جشنواره حضور پیدا کرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا