اخبار
کد خبر : 6382 ۱۳۹۷/۰۶/۰۲   ۱۱:۲۲:۵۳

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی آذربایجان غربی :
هیچ نوع رقم ترا ریخته ای در تولید بذرهای گندم در آذربایجان غربی وجود ندارد

 

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی آذربایجان غربی به نقش مهم این مرکز در تولید ارقام  بذرهای گندم اشاره کرد و گفت : هیچ  نوع رقم تراریخته ای در تولید بذرهای گندم در استان وجود ندارد.

به گزارش نای قلم، عباسعلی روانلو در گفتگوی خبری تولید رقم های گندم پیشگام، میهن و حیدری را گامی مهم در جهت افزایش تولید و مقاومت  در برابر تنش های کم آبی و بیماریها در استان عنوان کرد و ادامه داد: مشارکت این مرکز در معرفی ارقام گندم با توجه به وجود زمینها و ایستگاههای مستعد و همچنین متخصصین و محققین در این مرکز این امکان را فراهم نموده است که ارقام خوبی را برای کشت گندمکاران در استان معرفی کنیم.

وی افزود: برای معرفی یک رقم تا 12 سال زمان صرف می شود وموسسه اصلاح نهال و بذرنظارت کامل بر معرفی و ثبت ارقام تا به نتیجه رسیدن  معرفی یک محصول در جامعه  را دارد ، با این وجود  محققین این مرکز در حال تحقیق و دستیابی به ارقام جدیدی  از نظر کمیت و کیفیت در آینده نزدیک در معرفی بذر گندم و جو هستند.

لازم به ذکر است که محصولات تراریخته محصولاتی هستند که دستکاری ژنتیکی در آنها بوجود آمده است ؛ یعنی یک یا چند ژن محصولات کشاورزی را زیاد یا کم می کنند تا تغییراتی را در ویژگی های منحصر به فرد آن محصول ایجاد کنند. مطالعات علمی نشان داده است که مصرف دراز مدت این محصولات می تواند مشکلات جدی را برای سلامتی انسان ها و برای چرخه طبیعی اکوسیستم ها به وجود آورد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا