اخبار
کد خبر : 6364 ۱۳۹۷/۰۵/۲۶   ۲۳:۴۱:۳۸

نماینده مردم ارومیه در مجلس:
احداث دریاچه مصنوعی از حقابه دریاچه ارومیه متوقف شد

 

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: شهرداری تبریز بدون توجه به مسائل بحرانی دریاچه ارومیه اقدام به ساخت دریاچه مصنوعی کرده بود که خوشبختانه این پروژه متوقف شد.

به گزارش نای قلم، سیدهادی بهادری در گفتگویی در واکنش به ساخت دریاچه مصنوعی توسط شهرداری تبریز از حقابه دریاچه ارومیه گفت: بحران دریاچه ارومیه یک بحران منطقه ای و ملی است، بسیاری از مسئولین نسبت به این موضوع  بی‌توجه هستند و گاها باعث می‌شود تصمیماتی بر خلاف منافع ملی و منطقه ای بگیرند.

احداث دریاچه مصنوعی از حقابه دریاچه ارومیه متوقف شد

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستور توقف این دریاچه توسط معاون رئیس جمهور، افزود: شهرداری تبریز بدون توجه به مسئله بحرانی دریاچه ارومیه اقدام به ساخت دریاچه مصنوعی کرده بود که خوشبختانه با حساسیت رسانه‌ها،کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست، دستور توقف این پروژه را صادر کرد، امیدواریم بی‌توجهی ها به اتمام برسد و برای احیای دریاچه ارومیه قدمی برداشته شود.

احیای دریاچه ارومیه برای مردم آذربایجان شرقی حیاتی است

بهادری با انتقاد از برنامه‌ریزی‌های اشتباه برخی از مسئولین، اظهار کرد: متاسفانه این اتفاقات زمانی رخ می‌دهد که مدیران به احیای دریاچه اعتقادی نداشته و برنامه‌ریزی‌ها را مقطعی بدانند. اما این موضوع برای منطقه آذربایجان شرقی اهمیت بسیار زیادی دارد، در گذشته هم به بهانه تامین آب شرب، مانع از آب رسانی رودخانه‌ی زرین‌رود به دریاچه ارومیه شدند. در صورتی که در همان مقطع زمانی می‌توانستند برای مصرف آب شرب در تبریز، از رودخانه ارس استفاده کنند.

طوفان نمک، تهدید 8 میلیارد تنی نمک دریاچه ارومیه تا شعاع 500 کیلومتری

 این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: برخی از مسئولین، عمق بحران و مشکل دریاچه ارومیه را درک نکرده اند و معتقدند برای احیای آن تنها مردم ارومیه باید تلاش و پیگیری کنند در صورتی که که ۸ میلیارد تن نمک در این دریاچه وجود دارد که در صورت خشک شدن، با یک وزش باد شمال غرب کشور به شعاع ۵۰۰ کیلومتر را نابود می‌کند، کما اینکه در حال حاضر طوفان‌های نمک آغاز شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، خاطر نشان کرد: مقرر شده بود پساب تصفیه شده‌ی فاضلاب شهر تبریز به سمت دریاچه ارومیه هدایت شود که متاسفانه نتیجه مشخصی به همراه نداشت، اخیرا تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی‌های نادرستی از سوی برخی از مدیران انجام شده است، انتظار داریم برخورد قاطعی با آنها صورت بگیرد تا هر روز شاهد تخریب محیط زیست کشور نباشیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا